Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

wolo, 8 lat temu
Silnik 1.6 HDi 92KM 68kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II SW 1.6 HDi 92KM 68kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędne auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : wadliwe wskazania ilości paliwa
4,0
Całokształt
Uzupełnienie moich dwóch opinii - auto mam pół roku, zrobione 10 tys km. Auto spełnia oczekiwania - przede wszystkim jeżeli chodzi o spalanie i komfort jazdy. Mimo dużego rozstawu kół, trochę ciasnawe wewnątrz w porównaniu np z Octavia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero uwag. W sumie silnik jest sprawdzony przez lata. Na chwilę obecną zero uwag krytycznych. Może tylko to że 10 dodatkowych koni by się jednak przydało. Pytanie czy warto dopłacać 7 tys do mocniejszego diesla.
3,0
Skrzynia biegów
Uwaga tylko do skrzyni biegów - chodzi mało precyzyjnie, lewarek drga na 5 biegu oraz na biegu jałowym po puszczeniu sprzęgła dochodzi jakiś turkot. Biegi zestopniowane tak (skrzynia 5 biegowa) że 5 bieg dopiero powyżej 80km/h.
5,0
Układ jezdny
Brak uwag krytycznych. Oczywiście gdyby nie księgowi i zamiast belki skrętnej było zawieszenie wielowachaczowe... ale nie ma.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała tylnia szyba robi swoje. Reszta - ok.
5,0
Ergonomia
Dopracowany samochód pod tym względem. Jedyna mała uwaga - auto jest niżej osadzone niż konkurencja - trzeba się przyzwyczaić przy wzroście ponad 182cm że trzeba się bardziej zgiąć przy wsiadaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag. Jedynie co ostatnio zauważyłem, że jak jest dużo wilgoci wewnątrz auta - np jak wsiadły z deszczu mokre 4 osoby na szybach pojawiła się para i włączenie klimy nie usunęło pary z bocznych szyb mimo że klima osusza powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj trochę negatywne zaskoczenie - jeżeli z przodu siedzi osoba wyższa to z tyłu jest mniej miejsca niż w octavii która ma mniejszy rozstaw kół.
5,0
Wyciszenie
Brak uwag - rewelacja. Natomiast - wyciszenie przedniej szyby spowodowało że męczą odgłosy z bocznej szyby.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto na gwarancji więc mogę się wypowiedzieć tylko do kosztów paliwa. Średnie spalanie z 10 tys km to 4.9 l. Minimalnie stosując eco-draving na dystansie 73km spalił 3.1 l. Maksymalne spalenie - 55km autostradą z pełną prędkością potem 30min mega korka w mieście - 6.3l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało w doposażonej średniej wersji z ubezpieczeniem oc i ac na rok o 8 tys mniej niż odpowiednik ze skody.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety są małe gnioty które trochę dziwią - francuzi zapewniają że nowa 308-ka jest kontrolowana jakościowo jak żaden model wcześniej a zdarzyły się 3 drobne usterki - po ruszeniu nie wyłączyło się podświetlenie lusterek bocznych, przestało działać podświetlenie pokrętła regulacji ustawienia świateł i chyba najpoważniejsza - wadliwie działający wskaźnik ilości paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II SW