Silnik
: Cichy silnik i zawieszenie. Wyraźny postęp.
4,0
Całokształt
Bez fajerwerków ale wstydu niema. Plus: sztywne nadwozie, ciche zawieszenie, cichy silnik, spasowane plastiki. Na minus: odgłos zamykanych drzwi, słabe wyciszenie boczne - szyby, uszczelki. W tańszych wersjach ubogo - brak czujnika świateł, deszczu, elektrycznych szyb z tyłu. Jest za to dobrze grające radio, zestaw głośnomówiący bluetooth, usb, audio in.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy silnik, który powyżej 2 tyś obrotów całkiem dobrze się zbiera.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna skrzynia. Mały minus za ordynarny plastik na gałce.
5,0
Układ jezdny
Ciche zawieszenie, żadnych pogłosów i rezonansów jak np. w C4 albo w poprzednich 308, nawet na drodze z płyt betonowych. Lekko i w miarę precyzyjny układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Ciche zawieszenie, cichy silnik, szumy powietrza więcej niż ciche. Minus to słabe wyciszenie boczne i ubogo w tańszych wersjach. Korbki w szybach z tyłu. Manualna klimatyzacja.
4,0
Ergonomia
Normalna ilość schowków, brak kieszeni na narty w mojej wersji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, obniżona wartość za manualną klimę. Zapomniałem jak to działa...ostatnio miałem w aucie 10 lat temu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Przód, tył, silnik, skrzynia - super. Lekki minus z dźwięk zamykanych drzwi i boczny hałas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Używanego roczniaka kupimy za 53-57 tys w zależności od wersji. To 30%-40% taniej niż Golfa i 70% taniej niż BMW1, A3. Są oczywiście jeszcze Mazda 3, Corolla, Lexus 200h za 2 razy więcej. Wybór należy do klienta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW
[l/100km]