Kupiłem z przebiegiem 200 tys. W zasadzie nie mogę się do niczego powaznego przyczepić poza tym ze koszty serwisowe i napraw są strasznie duże. Mam świadomość ze to kwestia mojego egzemplarza, a raczej poprzedniego właściciela, ale naprawy które mi sie przytrafiły i tak prędzej czy później czekają kazdą 308ke. Zaczynając od plusów to komfort jazdy, bardzo wygodne, sprężyste fotele które nie są kanapą a mimo to po kilkugodzinnej trasie wychodzi się z auta jakby nigdy nic. Silnik jest rewelacyjny, dobry moment obrotowy, 120 KM pozwala sprawnie wyprzedzać. 2 osoby i załadowany na wakacje samochód w ogóle nie zamula. Spalanie gdzie głównie jeżdzę 80:20 trasy-miasto i nie zamulam to 4,7 litra wg komputera, przy dystrybutorze realnie wychodzi 5-5,5 l/100 po zrobieniu trasy 120-140km/h. Skrzynia ok, dwójka nie wskakuje gładko i ten typ tak po prostu ma, reszta biegów wchodzi krótko i sprężyście. Jakość wnętrza na wysokim poziomie, deska z dobrych materiałów. Prowadzenie jest bardzo dobre, czuć kontrolę nad torem jazdy, nie jeździ jak "francuz". Minusy: Typowe bolączki diesla i koszty napraw. Z tego tytułu na pewno to mój ostatni diesel w życiu. Oszczędności na spalaniu trzeba władować w serwis, naprawy i jeszcze trzeba więcej dołożyć. Pedał sprzęgła notorycznie nie odbija, niby pierdoła w postaci plastikowego klina, ale to już 2gi raz w ciągu 8 tys km jak czeka mnie wymiana tego badziewia. Podsumowując, jeżeli kupiłeś auto z relatywnie małym przebiegiem i nie chcesz się z nim wiązać na więcej niż kilka lat to poleciłbym bo to naprawde fajne auto. To co obniża moją ocenę końcową to wysokie koszty serwisowe i napraw współczesnych diesli i tym samym tracą one rację bytu pomimo bardzo przyjemnych wrażeń z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi na bardzo dobrym poziomie połączone z bardzo niskim spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak cos się już zepsuje lub zużyje to jak to Dieslu tanie nie będzie, w przypadku Peugeota zamienniki często nie istnieją.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowe dla diesla + im wiecej elektroniki i eko rozwiązań tym więcej awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
[l/100km]