Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

Michał, ponad rok temu
Silnik 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 207 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,57
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Kupiłem z przebiegiem 200 tys. W zasadzie nie mogę się do niczego powaznego przyczepić poza tym ze koszty serwisowe i napraw są strasznie duże. Mam świadomość ze to kwestia mojego egzemplarza, a raczej poprzedniego właściciela, ale naprawy które mi sie przytrafiły i tak prędzej czy później czekają kazdą 308ke. Zaczynając od plusów to komfort jazdy, bardzo wygodne, sprężyste fotele które nie są kanapą a mimo to po kilkugodzinnej trasie wychodzi się z auta jakby nigdy nic. Silnik jest rewelacyjny, dobry moment obrotowy, 120 KM pozwala sprawnie wyprzedzać. 2 osoby i załadowany na wakacje samochód w ogóle nie zamula. Spalanie gdzie głównie jeżdzę 80:20 trasy-miasto i nie zamulam to 4,7 litra wg komputera, przy dystrybutorze realnie wychodzi 5-5,5 l/100 po zrobieniu trasy 120-140km/h. Skrzynia ok, dwójka nie wskakuje gładko i ten typ tak po prostu ma, reszta biegów wchodzi krótko i sprężyście. Jakość wnętrza na wysokim poziomie, deska z dobrych materiałów. Prowadzenie jest bardzo dobre, czuć kontrolę nad torem jazdy, nie jeździ jak "francuz". Minusy: Typowe bolączki diesla i koszty napraw. Z tego tytułu na pewno to mój ostatni diesel w życiu. Oszczędności na spalaniu trzeba władować w serwis, naprawy i jeszcze trzeba więcej dołożyć. Pedał sprzęgła notorycznie nie odbija, niby pierdoła w postaci plastikowego klina, ale to już 2gi raz w ciągu 8 tys km jak czeka mnie wymiana tego badziewia. Podsumowując, jeżeli kupiłeś auto z relatywnie małym przebiegiem i nie chcesz się z nim wiązać na więcej niż kilka lat to poleciłbym bo to naprawde fajne auto. To co obniża moją ocenę końcową to wysokie koszty serwisowe i napraw współczesnych diesli i tym samym tracą one rację bytu pomimo bardzo przyjemnych wrażeń z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi na bardzo dobrym poziomie połączone z bardzo niskim spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak cos się już zepsuje lub zużyje to jak to Dieslu tanie nie będzie, w przypadku Peugeota zamienniki często nie istnieją.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowe dla diesla + im wiecej elektroniki i eko rozwiązań tym więcej awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II SW