Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

Zorba, 2 lata temu
Silnik 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 199 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy jak na diesla, oszczędny i jak na 1.6 całkiem przyzwoicie przyspiesza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Może to nie usterka, ale system multimedialny to masakra.
4,0
Całokształt
Mój pierwszy francuz. Wcześniej miałem civica ej2, prelude bb6, is200, Volvo s60. Auto znacznie nowsze niż moje poprzednie auta. Ogólnie oceniam dobrze, ale jak każde auto ma wady, niektóre dość irytujące. Dla niedużej rodziny idealne. Ja jestem żonaty i bezdzietny, ale z kotem :D Bagażnik bardzo duży i ustawny. Największy plus tego auta to świeży wygląd i silnik. Największy minus to chyba skrzynia biegów, ale konkrety będą niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 120KM jest naprawdę dobrze. 300NM robi swoje tylko bardzo długie przełożenia skrzyni biegów trochę ograniczają odczucia. Przy delikatnej jeździ naprawdę mało pali. Minusem jest natomiast grzanie w zimę. O ile w kabinie szybko robi się ciepło, bo jest elektryczną nagrzewnica o tyle sam silnik nagrzewa się bardzo długo przy temperaturach -10. Ostatnio po 25km spokojnej jazdy miał niewiele ponad 70 stopni... Termostat sprawny, bo sprawdzałem węże do chłodnicy i były zimne. Pomijając to niestety zimą (nie wiem czy kwestia temperatury czy czegoś innego) odrobinę niżej trzyma wolne obroty po rozgrzaniu (750, wczesniej jakieś 800) przez co odczuwalne są wibracje od silnika wewnątrz.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety najsłabszy element tego auta... We Focusie mimo, że drążek ma dłuższe prowadzenie jest jakoś przyjemniej. W Pugu jest okej jeśli wrzucamy biegi delikatnie i powoli. Każda szybsza zmiana jest strasznie hałaśliwa jakby łomem się mieszało. Przełożenia są bardzo długie, ja rozumiem, że ekonomia i w ogóle. Ale 6 bieg to kolejno: 100kmh 1500rpm 120kmh 1750rpm 140kmh 2000rom Przy 200 jest niespełna 3000rpm. Jak na taki mały silnik trochę te przełożenia za długie. Pomijam już, że podpowiadacz kiedy zmieniać biegi czasami każe wrzucać kolejne przełożenia już przy 1700rpm. Dwumasa na pewno lubi to.
4,0
Układ jezdny
Jest okej. Przy odrobinę szybszej jeździe w zakrętach na nierównościach tył jest mocno niestabilny, tak jakby się "przesuwał". We Focusie pod tym względem jest w opór lepiej. Niestety w Pugu tylko belka.
5,0
Karoseria
Póki co brak rdzy i zastrzeżeń. Nie ukrywam, że to jeden z głównych powodów dla których wybrałem peugeota a nie Forda.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak najbardziej okej. Czujniki parkowania bardzo pomagają.
2,0
Ergonomia
System multimedialny to masakra. Tnie się, czasami nie ma dźwięku. Jak jest mróz to wywala błędy z tyłka które w sekundę znikają. Uchwyt na kubek to chyba największe rozczarowanie. Nie dość, że jeden to jeszcze płytki i w tragicznym miejscu. Wnęki drzwi i schowek to goły plastik, cokolwiek się tam włoży to podczas jazdy ciągle się przesuwa i irytuje. Podłokietnik regulowany, ale zacisk trzymający podłokietnik zamknięty lubi się urywać. Podłokietnik z czasem się wyrabia i cofa. Fotele całkiem okej. Dwie gwiazdki tylko za fajną kierownicę i ciekawe zegary (obrotomierz jak w Aston Martin).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby 5 gdyby nie to, że jak grzeje to cos gwizda... Może tylko mój egzemplarz tak ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Póki co nie narzekam, ludzie z którymi jeżdżę też nie.
5,0
Wyciszenie
Oceniam go jako kompakta. Jest bardzo dobrze. Przy 100-120 jest po prostu okej. Przy 170 jest zaskakująco cicho jak na ta klasę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Są awarie które mogą sporo kosztować. Pompa adblue np., no i oczywiście wszystkie dieslowskie tematy. Reszta jest raczej w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę i rocznik jest okej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz skrzypiacego plastiku pod pedalem sprzęgła za 50zl nie robiłem nic więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic się jeszcze nie wydarzyło.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II SW