Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

Paweł, 3 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny i oszczędny
Układ hamulcowy : Świetne hamulce
Inne : Wiele systemów wspomagających - aktywny tempomat, awaryjne hamowanie, kamera, czujniki cofania, światła FULL LED etc.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Usterka gniazda zapalniczki, zamykania hands-free, podgrzewania fotela
5,0
Całokształt
Bardzo dobra propozycja dla wymagających klientów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,2 PT 130 KM charakteryzuje się świetnymi osiągami, zarówno w spalaniu jak i dynamice jazdy. Jedną gwiazdkę odejmuję za charakterystykę pracy. Peugeot jest co prawda dobrze wyciszony, ale wciąż nieco irytuje praca trzycylindrowej jednostki. Jeśli chodzi o słynny pasek rozrządu - tak, jest to silnik "specjalnej troski" - trzeba sprawdzać, zmieniać olej co 10 kkm. Krótko mówiąc - jak dbasz tak masz. Odwdzięczy się za to bezproblemową pracą przez długi czas.
4,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku klasyczna przekładnia automatyczna marki Aisin o oznaczeniu EAT6 sprawdza się wyśmienicie. Trzeba również pamiętać o wymianie oleju w skrzyni. Jedna gwiazdka odjęta, bo sporadycznie skrzynia się pogubi, szarpnie, a po redukcji długo trzyma się wysokich obrotów. Poza tym radzi sobie świetnie, powoduje że samochód dobrze się zbiera i jest oszczędny.
5,0
Układ jezdny
Nie ma się czego przyczepić - bardzo dobrze trzyma się drogi, jest łatwy do wyczucia.
4,0
Karoseria
Lakier sporo wybacza, jedna gwiazdka odjęta za tylnie drzwi - o ile przednie zamykają się bardzo łagodnie, o tyle z tyłu słychać nieprzyjemne trzaśnięcie i metaliczny dźwięk. Generalnie tył jest tu potraktowany trochę po macoszemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność, zarówno z przodu, jak i do tyłu. Przy parkowaniu nieoceniona pomoc to kamera cofania. Oprócz tego czujniki przód i tył, nie można narzekać.
4,0
Ergonomia
Prawie idealnie, chociaż brakuje jednak fizycznych przycisków dotyczących na przykład klimatyzacji. Całą resztę można w zasadzie obsłużyć z kierownicy. Tylko jeden cup-holder - szkoda. Poza tym schowków mogłoby być nieco więcej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja i ogrzewanie. Podgrzewane siedzenia są wisienką na torcie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie ma obaw o miejsce - jest go wystarczająco dużo. Gorzej z tyłu, za co odejmuję jedną gwiazdkę.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Do 130 km/h można swobodnie rozmawiać bez żadnego podnoszenia głosu. Powyżej 140 km/h robi się nieco gorzej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to samochód tani w eksploatacji - droższy od Renault i Citroena, trzeba się z tym liczyć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek cena/jakość. Co prawda jest taniej niż reszta francuzów na tym poziomie, ale wciąż Peugeot ostro przebija niemiecką i japońską motoryzację.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się zdarzają - a to przestanie działać podgrzewanie jednego fotela, a to przestanie działać gniazdo zapalniczki. Irytujące, ale da się wybaczyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo wielu negatywnych opinii dotyczących silnika 1,2 PT, brak poważniejszych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II SW