Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

James_Enfield, 6 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Kawał solidnego samochodu. Po przejściu kilku chorób wieku dziecięcego muszę wyraźnie stwierdzić, że Peugeot 308 T9 zasłużenie otrzymał tytuł samochodu roku. Auto nadaje się zarówno dla głowy rodziny jak i kogoś kto jeszcze do tego etapu nie doszedł, ale potrzebuje wytrzymałego i do tego bardzo ładnego auta. Model 308 T9 powoduje, że inne kompakty wyglądają jak Nokia w epoce smartfonów. I to nie tylko dlatego, że kokpit T9 jest jednym pięknym smartfonem!
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika 3 cylindrówki PureTech jest po prostu szokująca. Jednostka potrafi zawstydzić konkurencję nawet z wyraźnie wyższą mocą. Auto jest bardzo elastyczne zarówno przy ruszaniu jak i wyprzedzaniu. Kultura pracy mniejsza niż w 4 cylindrowcu, ale pamiętajmy - to tylko 3 cylindry a auto i tak jeździ płynniej niż niejeden TSI. W środku cicho i przyjemnie, a przy mocniejszym dodaniu gazu wydaje się, że pod maską mamy dużo większą jednostkę. Ogromny SZACUN dla Peugeota.
3,0
Skrzynia biegów
Najsłabszy element. Biegi wchodzą ciężko a przy ich dynamicznej zmianie odczuwalne jest szarpanie. Przełożenia są odpowiednio dopasowane do jednostki. Szósty bieg pomaga oszczędzać paliwo na autostradzie.
4,0
Układ jezdny
Całkowite zaskoczenie. Posiadam wersję SW więc spodziewałem się rozbujanej wanny a tu okazuje się, że mamy do czynienia z dobrze zestrojonym zawieszeniem do jazdy zarówno w mieście jak i w trasie. Minus jedna gwiazdka, bo mimo wszystko wolałbym, żeby było minimalnie twardsze. Układ wspomagania działa perfekcyjnie i pomimo małej kierownicy nie ma żadnych problemów z opanowaniem samochodu.
5,0
Karoseria
Peugeot 308 T9 SW to po prostu piękny i przestronny samochód. Linia nadwozia robi wrażenie, pomimo że to przecież kompaktowe kombi, a te rzadko wyglądają dobrze. Moim zdaniem to zdecydowany lider w swojej klasie. Żałuję, że nie dołożyłem do wersji Allure ze zintegrowanymi LED-ami ale i tak jest dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra z punktu widzenia kierowcy. Do tyłu trochę gorzej ze względu na niewielką tylnią szybę. Słupki trochę za szerokie ale design wygrał.
4,0
Ergonomia
Ergonomia ogólnie poprawna, natomiast brak drugiego uchwytu na kubek i wieszaków w bagażniku w standardzie uważam za poważne niedopatrzenie. Mimo to odejmuję tylko jedną gwiazdkę, bo auto rekompensuje całość kierownicą przypominającą kierownice do gier komputerowych :) Nieduża, dobrze leży w dłoniach i sprawdza się świetnie w każdej sytuacji (w mieście - BAJKA).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów. Miałem awarię sterownika klimatyzacji (dwukrotnie) i dwukrotnie został wymieniony na gwarancji, przy czym za drugim razem na inną wersję i od tego czasu wszystko działa poprawnie. Klimatyzacja dwustrefowa działa fantastycznie a auto nigdy nie paruje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z największych atutów samochodu. W Peugeot 308 T9 można poczuć się jak w aucie klasy średniej. Ilość miejsca na nogi i nad głowami jest bezkonkurencyjna, a do tego siedzenia są bardzo wygodne. Z tyłu komfortowo podróżują 3 osoby a to zdarza się rzadko w autach tej klasy. Ogromny szacunek dla Peugeota za utrzymanie świetnego designu przy zachowaniu dużej przestrzeni dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Auto przejechało 30 kkm po bardzo dziurawym mieście i zdaje się, że w ogóle tego nie odczuło. W środku cicho i przyjemnie. Oczywiście elementy zawieszenia czasem skrzypną przy większych mrozach na progach zwalniających ale na polskich drogach przeżyć może tylko Hummer.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyna naprawa jaką wykonałem na własny koszt to wymiana świec. Finalnie okazało się, że zupełnie niepotrzebnie (auto poszarpywało przy przyspieszaniu, ale wgrano nową mapę silnika i od tego czasu problem nie występuje).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę ok. 70 tys. kupiłem samochód wyposażony w nawigację, klimę dwustrefową, światła do jazdy dziennej, dwa komplety opon z alufelgami, podgrzewane fotele, fotochromatyczne lusterko i wiele innych przydatnych bajerów - nie mam więc w tej kwestii do powiedzenia nic innego niż chapeau bas Peugeot!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Minus dwie gwiazdki za kilka problemów (choroby wieku dziecięcego) - poszarpywanie przy przyspieszaniu (naprawiono), skrzypiące elektrycznie składane lusterko (naprawiono) i stukające amortyzatory (naprawiono, niestety naciąłem się na dwa bardzo niekompetentne ASO które psują opinie producentowi).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II SW