Silnik
: Wysoki moment obrotowy 205 Nm - efekt turbodoladowania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: podnośniki szyb - naprawione w serwisie
4,0
Całokształt
Doskonała mechanika ale jednocześnie trochę drobnych niedociągnięć psujących obraz całości, np. odbicia aluminiowych ozdóbek kokpitu na szybach bocznych co przesłania lusterko, niezbyt wygodne umieszczenie elektrycznych przełączników szyb, brak "szybkiego schowka" na okulary przeciwsłoneczne, woda deszczowa pozostaje w lusterkach, etc. po przemyślanym face liftingu tych drobnostek powinno być już doskonale.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dostatecznie dynamiczny bo ma spory moment obrotowy 205 Nm i daje bardzo dobrą elastyczność od 1800 obrotów. Do jazdy z prędkością 160 km/h potrzebuje tylko 3000 obrotów (5-ty bieg). Lepszy byłby tu oczywiście silnik 1.2 130 KM. Niestety w wersji Access (bez tabletu) taki silnik był (nie wiadomo dlaczego) niedostępny w Polsce. System Start&Stop pracuje bardzo dobrze ale jest zbędny i dosyć denerwujący gdy trafia się po krótkiej jeździe na "krótkie" swiatło.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale sprzęgło i bardzo dobra 5-biegowa skrzynia biegów. Czasami nie wchodzi od razu bieg wsteczny (ale tak jest w wielu autach). Bieg 1-szy jest trochę krotki i lepiej szybko jest przejść na 2-gi.
5,0
Układ jezdny
Komfortowe ale i pewne zawieszenie (twardo-elastyczne) - zdało doskonale egzamin na niemieckich autostradach (Frankische Schweiz). Nierówności poprzeczne są odczuwalne ale nie psuje to zbyt mocno dobrego komfortu jazdy jaki daje zawieszenie (z tyłu belka skrętna)
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność do przodu. nieco gorsza do tyłu ale czujniki cofania załatwiają sprawę i warto je dokupić.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra mała kierownica ułatwiająca manewrowanie oraz pozwalająca na umieszczenie "zegarów" powyżej niej. Umieszczenie wyswietlacza komputera pokładowego na panelu radia nie jest najlepszym pomysłem. Wyświetlacz komputera powinien być na miejscu zbędnego analogowego prędkościomierza tuż obok obrotomierza. Wtedy wszystko co potrzebne jest "na oku".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja działają sprawnie i dosyć szybko. Lepsza byłaby jednak wersja z klimatyzacją automatyczną (mniej kręcenia pokrętłami).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca a zwłaszcza pasażer z przodu mają bardzo dużo dostępnej przestrzeni. Z tyłu jest prawie dobrze. Trochę niewygodne sa fotele z przodu z powodu niepotrzebnego ale lekko uwierającego "obramowania" tylnej części siedziska. O dziwo nie ma tego problemu na siedzeniach z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre do 120 km/h. Później słychać już szum. Mimo to radia można swobodnie rozmawiać i słuchać radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silniki turbodoładowane potrafią być rzeczywiście ekonomiczne przy odpowiednim stylu jazdy. Np. na trasie Opole-Poznań (nie autostradami) silnik spalił 4,9l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena katalogowa to oczywiście powyżej 70 tyś zl. (Access +elektr. szyby +WIP Bluetooth+ czujniki cofania) i to jest cena bardzo wysoka. Ale po rabacie można kupic za ok 10 tys zl mniej, co można już akceptować. Nieco droższe były Octavia, Leon i inne auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po kilku dniach przestały działać podnośniki szyb przednich - zepsuł się przekaźnik. Jest to spory dyskomfort, bo nie można bez stresu wjechać tam gdzie są bramki - trzeba wysiąść z auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]