Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW Facelifting

Sero, 3 lata temu
Silnik 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II SW Facelifting 2.0 BlueHDi 150KM 110kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny silnik spokojnie rusza na równo ze świateł z Audi A6 C6 2.7V6 TDI 2011, próbowaliśmy się z kumplem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wymiana pasków i kół od start&stop za 1200zł.
5,0
Całokształt
Wersja Allure. Wcześniej byłem właścicielem Astry III 1.6 2007, Mazdy 3 2009 i teraz Peugeota. Na tle tych modeli auto spod znaku lwa wyróżnia się zdecydowanie, choć nie jest pozbawione wad, ale o tym poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czuć, że motor ciągnie już od niskich obrotów i jest elastyczny. Przy takich gabarytach chyba się męczy z mniejszym silnikiem. Po 60tys. wymiana kół i pasków od klimy i alternatora, prawdopodobnie to wina systemu start&stop, którego nie da się wyłączyć, a jest irytujący. Na szczęście Chińczycy na pewnym portalu mają na to sposób.
4,0
Skrzynia biegów
Elastyczna, na zimnym czuje delikatny opór przy zmianie z 1 na 2.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie, nie mam nic do zarzucenia.
5,0
Karoseria
Wytrzymałość lakieru standardowa, a bryła to kwestia gustu, mnie się podoba!
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu i przez szeroki słupek C i przez małą tylną szybę.
5,0
Ergonomia
System dotykowy działa super, dlatego nie wiem dlaczego tyle osób na niego narzeka. Brakuje mi tylko wygaszenia ekranu, nie da się tego zrobić. Tylko 1 cup holder, na tylnej kanapie w podłokietniku są dwa, plus za gniazdo 230V., dodatkowy port USB i ogólnie intuicyjną obsługę systemu. Świetna mała kierownica i wyższe ułożenie zegarów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy zaparowanych szybach chwila i jest przejrzysta, widzę różnicę. Klima też działa bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180cm. Z przodu bardzo wygodnie, mam fotele sportowe, regulacja lędźwi, góra-dół. Z tyłu zbyt krótka kanapa (za to minus), ale sam za sobą siadam swobodnie i zostaje ok 15cm na nogi! Bagażnik na tygodniowy wypad dla 2+2 wystarczający, ale stare Mondeo to to nie jest.
5,0
Wyciszenie
Mam dodatkowe pakiety wyciszenia i tu jest świetnie. Nie słychać silnika, powietrza przy szybach. Opony delikatnie, ale przy 140km/h można prowadzić swobodną rozmowę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z ostatnich 8000 to 5.1 (realne spalanie nie komputera), (50% autostradą ~140-160km/h, 50% krajówki i miasto). Najmniej zszedłem do 4.5l/100km przy przejechanych 500km. Komputer spalania przekłamuje o ok 0.3l/100km. Części eksploatacyjne tanie, porównywalne do Mazda i Opel.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem jako drugi właściciel za 40%ceny dlatego póki co jestem zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewiele mogę powiedzieć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko przede mną.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II SW Facelifting 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
86,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II SW Facelifting