Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW Facelifting

floyd0222, 4 lata temu
Silnik 1.5 BlueHDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Postaram się być obiektywny ale to moje 3 auto w rodzinie (jestem fanem marki BMW) w garażu X3 z kutklowym R6 3.0i ale nie o tym tu mowa. Auto zakupione jako nowe w czerwcu 2018 r. z wyboru (sentyment do marki moje pierwsze auto to spod znaku lwa :) ze względu na trochę oszczędności w spalaniu wybór padł na 1.5 HDI już z 16V (130 kKM). Auto w miarę przyjemne ale to tylko średniak o czym poniżej :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Daję 3 gwiazdki, sam silnik może być ale nie mogę przejść obojętnie obok turbodziury, która pojawia się już w zakresie obrótów od 1 400 do 1 900 w dzisiejszych czasach !!!! Mało tego po przejechaniu 28 800 km nastąpił wyciek oleju spod pokrywy zaworów. (serwis porażka nie widzieli problemu - będzie odwołanie :( po drugie interwał wymiany oleju następna porażka co 30 000 km robią opór w serwisie jak chce się skrócić - dziwna sprawa ale cóż auto mam dość krótko więc zobaczymy.
4,0
Skrzynia biegów
Francuzi wyciągneli wnioski jest dobrze, skrzynia dobrze wykorzystuje niutonometry silnika, 3 bieg bardzo elastyczny :)
3,0
Układ jezdny
Nie jest źle ale tylny układ zawieszenia wszystko psuje - bardzo podatny na nierównościach podczas zakrętów podsterowny - potrafi rzucić "pupą". Nie jest dość twardy co uważam osobiście za plus.
4,0
Karoseria
Na razie ok zobczymy jak będzie za 2 lata o ile będę nim jeszcze jeździł hehe
Komfort
3,0
Widoczność
Daje radę ale tylko 3 gwiazdki ze względu na bardzo słabą przejrzystość lusterek bocznych podszas deszczu itp. (nie wiem jak można je było tak zaprojektować ale strasznie szybko się brudzą i mało tego obramowanie bocznych nawiewyów powietrza we wnętrzu odbija się w lusetrkach, co przy słonecznej pogodzie mi osobiście bardzo przeszkadza.
1,0
Ergonomia
Bardzo dużo minus za główny wyświetlacz i intefejs ale to moja subiektywna opinia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze ale: sterowanie klimatyzacją, radiem, i innymi funkcjami w całym aucie opiera się na wyświetlaczu dodtykowym i jak dla mnie to duży minus, który bardzo zaniża ergonomię samochodu ale cóż francuzi chyba tak mają :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko i wyłącznie plus za duży bagażnik w wesji kombi reszta niech się uczy od konkurencji :(
5,0
Wyciszenie
Jedyne 5 gwiadek w zestawieniu bo jest naprawdę bardzo dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem tak nie chce porównywać z silnikiem 3.0 i R6 ale spalanie średnie to 6.0 l w trybie mieszanym przy w miarę spokojnej jeździe w BMW 3.0 i spalanie 12.1 L ale kiedy miałem R6 BMW w 3.0 D średnie spalanie przy spokojnej jeździe (jak w Peugeot) wynosiło 6,3 L mój wnosek jest z tego taki, że dowsizign może mieć się dobrze ale tylko w autach miejskich reszta to są mżonki księgowych, którzy liczą kasę na produkcji silników!!!
4,0
Stosunek jakość/cena
W średniej wersji wyposażenia kupiłem auto średniej klasy, które cenowo jest zrównanie z autem miejskim jakim jest Honda Jazz w topowej wersji (szcześliwym posiadaczem tego modelu jest żona) i powiem tak jeśli chodzi o jakość wykończnia Hondy tak sobie ale jeśli chodzi o bezawaryjność i o przestrzeń w środku to przepaść dla Peugeot.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Powiem tak auto zbyt młode, żeby się psuło ale jakość podzespołów średnia: mam tu na myśli silnik, który już po 2 latach użtkowania i nielicznym przebiegu ma wycieki, uszczelki wewnęterzne w drzwiach się odwarstwiają, oggrzewanie tylnej szyby wlącza się w niektórych przypadkach samoistnie, główny wyświetlacz przy dużych mrozach potzebuje chwilę czasu (no cóż wszędobylska elektronika), czujnik deszczu to totalna porażka!!! (przy mżawcę o mało gumy wycieraczek nie wyskoczą) i to by było na tyle.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterk brak a uważam te , które unieruchamiają samochód. Poza wyciekiem z silnika przy tym przebiegu to mam wątpliwości co do jakości całego samochodu. ALe w dzisiejszych czasach chyba to już bolączka samochodów marki poza premium.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 BlueHDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II SW Facelifting