Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback Facelifting

Grzegorz J., 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kręci z ładnym, charakterystycznym dźwiękiem, i jak na pojemność 1,2 jest nadzwyczaj dynamiczny a przy tym oszczędny.
Inne : Tym autem po prostu chce się jeździć. Jest komfortowe, ciche, ładnie wykonane.
5,0
Całokształt
Peugeot 308 jak każdy inny samochód ma swoje zalety i wady, jednak tych drugich zauważyłem naprawdę niewiele.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dopóki nie dostałem na jazdę testowa 308 z silnikiem 1,2 130KM, nie sądziłem że to może tak dobrze jeździć. Nie czuć że to "tylko" trzy cylindry. Silnik ma kopa, i naprawdę nie brakuje mu mocy i momentu w codziennej eksploatacji
3,0
Skrzynia biegów
Chyba najsłabszy punkt tego samochodu. Może nie tyle sama skrzynia, co układ sterowania. Biegi wchodzą z oporem, czasem czuć jakieś zgrzyty na dźwigni, i przez to brakuje finezji.
5,0
Układ jezdny
Jedynie przy dużych prędkościach i najechaniu na wyraźny poprzeczny garb, czuję lekkie uciekanie tyłu. Trzeba pamiętać jednak że tylne zawieszenie to prosta belka, wiec nie jest to przypadłość jedynie 308 ale większości samochodów z takim układem.
5,0
Karoseria
Karoseria... no cóż, mi się podoba :) Spasowanie blach, lamp i uszczelek jest ok. Lakier również bez zastrzeżeń. Na nowym samochodzie znalazłem tylko jeden mały paproszek.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność Jest bardzo dobra, i dodatkowo wspomagana czujnikami przód + tył.
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele, wszystko w zasięgu ręki, ładnie zaprojektowane. Mały minus za dość kłopotliwy system otwierania schowka w podłokietniku. Jak przesuniemy go w przód, zaczep zwalniający jest bardzo trudno dostępny. Szybciej jest złożyć podłokietnik i go dopiero otworzyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie i klimatyzacja. Szyby łatwo odparowują/odmarzają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trzy dorosłe osoby na dwu tygodniowy zagraniczny wyjazd wakacyjny, zapakowały się "na luzie"
5,0
Wyciszenie
W samochodzie jest naprawdę cicho. Robiłem przymiarki do zakupu Hondy, no i musze przyznać ze Civic jest znacznie głośniejszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe wiec się nic jeszcze nie psuje, ale porównując koszty części i przeglądów z innymi markami jest ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość-cena jest chyba bezkonkurencyjna. Kupiłem samochód z wyprzedaży rocznika, i dostałem upust od ceny katalogowej na poziomie 24%. Żadna marka nie przebiła oferty która dostałem w peugeot
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co, nic się niepokojącego nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się jeszcze nie popsuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II Hatchback Facelifting