Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Michu, 3 lata temu
Silnik 1.6 THP 125KM 92kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Elektryczne wspomaganie kierownicy jest idealne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Apetyt na olej, wibracje na biegu jałowym.
3,0
Całokształt
Jedynie mam pretensję do silnika. Uważam, że współpraca z BMW, to pomyłka. Odziedziczył wszystkie złe cechy z ww. marki, ale też i kilka pozytywnych, jak przyspieszenie, współpraca z turbiną. Jednak Peugeot tym motorem zrobił sobie krzywdę. Wnętrze zrobione z dobrych materiałów, nic nie trzeszczy, nic się nie przetarło, i nic nie pękło. Zawieszenie prawie pancerne. Z tym samochodem jest jeden problem... Kochasz go i jednocześnie nienawidzisz!
Wrażenia
3,0
Silnik
Bierze olej (0,5l/100), bierze płyn chłodzący (0,1/1000), wibracje na biegu jałowym, pierwszy rozrząd wymieniony przy 30 tys., drugi po 100 tys. (norma), teraz jest trzeci, zobaczymy.
3,0
Skrzynia biegów
Toporna, nieprecyzyjna, wyje, po zmianie biegu prawie zawsze słychać "puknięcie", gałka aluminiowa - w zimę mrozi, w lato pali dłoń.
4,0
Układ jezdny
Pukające amortyzatory przednie, tendencja do przeskakiwania przy zmianie pasa w koleinach. Prawie pancerne, jeszcze nie było potrzeby nic wymieniać. Dobrze trzyma się w zakrętach przy większych prędkościach, można poczuć się pewnie, nie zaskakuje nieprzewidywalnym zachowaniem (pamiętając o warunkach drogowych i miejscu) ogólnie nie jest źle...
4,0
Karoseria
Nadal wszystko dobrze spasowane, nie wymaga poprawek ,brak rdzy. Łatwo go zarysować przy zwykłym myciu.
Komfort
3,0
Widoczność
Można się przyzwyczaić, przy cofaniu gorzej. Kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Jest OK, wszystko na miejscu, dla mnie "tablet" jest genialny. Działa bez problemu, a parę kliknięć żeby dotrzeć do danej funkcji nie stanowi problemu. Dzięki temu nie ma dużo przycisków fizycznych i to dla mnie atut.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, szybko wentyluje w wilgotne dni, klima dobrze chłodzi, chociaż jest drugi skraplacz. Oryginalny jest ze sreberka po czekoladzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest w porządku, chociaż trudno znaleźć odpowiednie ustawienie przednich fotelów, szczególnie dla kierowcy, aby mieć wygodnie do prowadzenia. Z tyłu trochę gorzej.
4,0
Wyciszenie
140km/h można normalnie rozmawiać i słuchać muzyki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem na jakim etapie jestem usterkowości, już pojawiają się wyższe koszty, ponad eksploatacyjne ze względu na rok produkcji i przebieg.
3,0
Stosunek jakość/cena
Żeby nie silnik, jakość tego auta byłaby na dobrym poziomie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów, to oryginalne amortyzatory tylnej klapy szybko padły, ale wymiana to chwila.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękła pokrywa zaworów ( z tym nie można jeździć)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II Hatchback 5d