Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Tomasz, 8 lat temu
Silnik 1.6 THP 125KM 92kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W sumie może ze względu na opinie o autach na F ,chciałem kupić leona lub astrę jednak te i inne marki z silnikami o podobnych parametrach były poza zasięgiem finansowym ,który i tak był początkowo na poziomie ok.30-40 tys. Puga nabyłem na wyprzedaży za 57 500. Oczywiście nie żałuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jeden z ważniejszych kryteriów przy wyborze auta w moim przypadku i tu jest więcej niż bardzo dobrze.Mocy nie brakuje już od samego dołu i w mieście i trasie.Oleju jak na razie nie dolewałem . Silniki typu thp nie mają najlepszej opinii co do awaryjności szczególnie rozrządu ,w 308 teraz już niedostępne ale są dalej montowane do wyższych klas np.508 i po chorobach wieku dziecięcego widać ze są już dopracowane więc jestem dobrej myśli.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam nic do zarzucenia choć skok lewara mógłby być trochę krótszy. Faktycznie aluminiowa gałka w lecie trochę mocno się nagrzewa ale za to jaki wygląd.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dosyć miękkie jak na ogólny trend twardych konstrukcji stosowanych dzisiaj na świecie.Oczywiście do pełni szczęścia brakuje tylko wielowachaczowego zawieszania z tyłu zamiast belki skrętnej. Jest jeszcze jedna uwaga a mianowicie na zakrętach szczególnie przy pokonywaniu szyn tramwajowych tylna oś jest bardzo nerwowa i przestawia tył na zewnątrz zakrętu, w starej astrze mam wrażenie że było lepiej bardziej komfortowo .Może będzie jakaś akcja serwisowa bo czytając fora i opinie jest dużo przypadków napraw belki skrętnej.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze ,gorzej do tyłu -czujniki parkowania niezbędne.Poza tym opadający dach ogranicza widoczność we wstecznym lusterku,jednak duuuże lustra boczne w pełni rekompensują tę niedogodność.
5,0
Ergonomia
Mała kierowniczka to jest to- polecam wszystkim do wypróbowania. Moja wersja to podstawowa acces bez przycisków na kierownicy i dotykowego ekranu ale dzięki dżojstikom po obu stronach wszystko jest dostępne i na miejscu. Brak dedykowanych uchwytów na butelki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę grzeje w lecie chłodzi b/u.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez uwag, troszkę gorzej z tyłu choć jakiejś tragedii nie ma.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho i komfortowo .Żadnych niepokojących i irytujących trzasków skrzypień stuków itp. choć przy hamowaniu silnikiem w oplu było bardziej komfortowo . Jakość materiałów w kokpicie dużo większa niż u konkurencji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd 1-szy gratis 2-gi- 880pln m.in. olej filtry i płyn hamulcowy choć płyn nie wiem po co.Spalanie przy 150km/h jedna osoba +bagaż ok.7,1 l/100 , ale przy 90-120 km/h 2-3 osoby można zejść do 5,1 l/100km wszystko zależy od różnych uwarunkowań .
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korekta obrotomierza -Aso gwarancja przy odbiorze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II Hatchback 5d