Zawieszenie
: Czasy francuzów przechylających się podczas szybszego pokonywania zakrętów przeszły do historii. Auto komfortowe, choć dające się poprowadzić szybko, ciasno pokonując zakręty.
5,0
Całokształt
Auto oszczędne, komfortowe a jeśli trzeba potrafi też szybko zbierać się spod świateł. Idealne cenowo, bezawaryjne i wywołujące ciekawsze wrażenia z jazdy od niejednego niemieckiego konkurenta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten napęd to coś dla spokojnych ludzi. Zawsze, kiedy go prowadzę, uśmiecham się kiedy w kilka sekund z silnika dla emeryta, zmienia się w rakietkę, która niejednemu psuje samopoczucie przy starcie spod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Choć skoki lewarka są w miarę długie, nie zdarzyło mi się nigdy haczenie, anni pomyłka przy doborze odpowiedniego przełożenia. Co więcej, zestrojenie z silnikiem przypomina nieco diesela.
5,0
Układ jezdny
Świetny kompromis pomiędzy komfortem a sportowym zacięciem. Szczególnie na 17" felgach. Na zimowych 16-tkach auto zdecydowanie bardziej miękkie. 18" warto się raczej obawiać.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała tylna szyba nieco utrudnia widok w tył. Na szczęście standardem są tylne czujniki parkowania, a grafika na centralnym wyświetlaczu idealnie pokazuje nie tylko odległość od przeszkody ale również stronę jej występowania.
4,0
Ergonomia
Bardzo lubię gadżety i porstotę. Tutaj jest wszystko na swoim miejscu. Ekran działa odpowiednio, choć niestety nie polecam "grzebania w menu" podczas jazdy. Zbytnio absorbujące. Opinie dziennikarzy na temat sterowania
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Opinie dziennikarzy na temat sterowania układem klimatyzacji są dla mnie niezrozumiałe. W wyposażeniu standardowym od wersji active, jest wentylacja automatyczna. Nastawiasz raz i zapominasz. Auto szybko się rozgrzewa, perfekcyjnie odszrania przednią i tylną szybę i utrzymuje stałą temperaturę we wnętrzu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest przepastnie. Super fotele- mają komfortowe nastawy, choć są twarde. Jeśli ustawisz fotel zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i instrukcją, będziesz kochał przestrzeń dokoła. Niestety na tylnej kanapie wygodnie będzie tylko dzieciakom i niskim emerytom.
5,0
Wyciszenie
Kiedy przeczytałem pierwsze testy tego auta, nie chciałem zbytnio wierzyć, że jest tam tak cicho. Przekonałem się dopiero po zakupie. Jedyne co słychać to szum opon przy prędkościach autostradowych. Na szczęście na Niemieckich autostradach jest już często "cichy asfalt" a to daje możliwość swobodnej rozmowy nawet przy 150 km/h. Klasse!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prócz paliwa i ubezpieczenia, przez rok użytkowania nie poniosłem żadnych kosztów. Gdyby nie było AC, jedynym kosztem byłaby wymiana felgi i opony, którą zniszczyłem podczas zwiedzania prawym kołem pobocza krajowej piątki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za tak dobrze wykończone wnętrze, świetne spasowanie i brak trzeszczących platików a także ograniczenie tandety do minimum, auto ma świetną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 22 tys. km jedyną rzeczą na którą można narzekać to roleta szklanego dachu, która z nieznanych przyczyn zaczęła podbijać w jednym miejscu podczas zwijania się. Cały element został wymieniony w ramach gwarancji producenta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety, choć o autach Peugeot jest wiele opinii dotyczących awaryjności nie ma tu rzeczy, które jak dotąd mogły unieruchomić pojazd. Po 15 tys auto zażyczyło sobie dolania 1 L oleju i to wszystko.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 125KM 92kW
[l/100km]