Szukałem auta typu hatchback, zastanawiałem się nad Hyundaiem i30, Oplem Astrą i Audi A3. Wybór padł na 308 ze względu na niestandardowy wygląd, chwalony wszędzie silnik oraz niewielką ilość tych aut która jeździ po naszych drogach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem i30 z silnikiem benzynowym 1.6 135 KM i w porównaniu do 308 to zdecydowanie lepiej wypada peugeot. Pomimo mniejszej pojemności i mocy zamontowane turbo dodaje wigoru temu silniczkowi. Silnik bardzo cichy, nie słychać turkotu typowego dla 3 cylindrowych jednostek.
4,0
Skrzynia biegów
Auto wyposażone w 6 biegową skrzynię manualną. Skrzynia niezbyt precyzyjna, zwlaszcza przy redukcji z 5 na 4 trzeba wyczuć miejsce. Jak dla mnie 5 biegów to wystarczajaca ilość biegów, zwlaszcza że większa ilość biegów to konieczność częstych zmian, ale od przybytku głowa nie boli. Aluminiowa gałka to jakiś żart, na słońcu robi się taka gorąca że nie można dotknąć jej gołą dłonią, przypuszczam że zimą będzie odwrotnie. W wersji 5 biegowej gałka jest plastikowa.
5,0
Układ jezdny
Kompromis pomiędzy twardym, sztywnym zawieszeniem, a typowo francuskim komfortem. Pierwsze co zwraca uwagę po zajęciu miejsca kierowcy jest to wyjątkowo mała kierownica, co jest świetną sprawą.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu bez zastrzeżeń, lusterka wielkie jak telewizory. Niestety z widocznością do tyłu jest juz znacznie gorzej, bardzo mała tylna szyba, szerokie słupki, bez czujników parkowania ani rusz.
5,0
Ergonomia
Cała obsługa dostępna z panelu dotykowego dla gadżeciarzy super sprawa. Bezproblemowa, instuicyjna obsluga od pierwszego kontaktu z samochodem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Obsługa ogrzewania i klimy z panelu dotykowego to super rozwiązanie, a dodatkowo wpływa to na design wnętrza bez zbędnych przycisków i pokreteł jak ma to miejsce np. w astrze lub i30.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla dwóch dorosłych osób miejsca jest wystarczająco, tył nie rozpieszcza ale w moim przypadku nie miało to żadnego znaczenia podczas wyboru. Bagażnik duży jak na gabaryty auta, ale chyba lepszym rozwiaaaniem byłoby dodanie cm do wnętrza.
4,0
Wyciszenie
Jak na silnik 3 cylindrowy jestem mile zaskoczony, spodziewałem sie brzmienia w stylu 3 cylindrowego diesla. Wewnątrz standardowo dźwięk silnika i szum opon słyszalny jednak nie uciążliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 6l/100 km jak na benzynowy silnik o mocy 130 KM jest jak najbardziej akceptowalną wartością.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że w tej kategorii wypadają lepiej auta tańszych marek ale nie można się do niczego znaczącego doczepić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak i oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW
[l/100km]