Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II GTi

Watsoff, 7 lat temu
Silnik 1.6 e-THP 272KM 200kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II GTi 1.6 e-THP 272KM 200kW 2016-2017 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całość, kompletność i brak słabych uciążliwych punktów, które pojawiają się po pewnym czasie użytkowania. Dobrze zbilansowane auto, jak na zabawkę pana w średnim wieku. Zimówek do niego nie zamawiam. Bez sensu. To auto do deptania ego kolesi w Superbach i Audiolach. Tylko nowy Jagular XJ (chyba to był on) zrobił ze mnie ośkę mielącą w miejscu :))
5,0
Całokształt
Kupiłem to auto, bo jako jedyne spełniało moje oczekiwania. Wygląda świetnie, mogę na nie patrzeć godzinami. Wewnątrz absolutnie niebanalne i z materiałami premium. Ma jeszcze jedną kolosalną zaletę, jest dwukolorowe i w Warszawie poza swoim innego nie widziałem, choć wiem że ktoś potencjalnie je ma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Hehe, ruszasz i micha się cieszy. Szybko się nagrzewa i pracuje lekko. W podstawowym trybie ma lekkiego laga poniżej 3tys. obr. , ale tak ma być bo na mokrym i z niewprawnym kierowcą mogło by być ciepło. Po wciśnięciu magicznego guziczka, przechodzisz w tryb jazdy na kodach. Wszyscy stoją jak pachołki na drodze. Mam za sobą spędzone 10 lat na sportowych motocyklach, wiem jak przeżyć i gdzie można odwinąć. Wrażenie podobne. Cudownie działający reevlimiter, dający możliwość "poszpanowania" :)). Resztą o silniu opisali inni. Od 3 tys orgia. Przy 230 km/h wszyscy odpadają, a ten wariat idzie jak zły.
4,0
Skrzynia biegów
Im dłużej nim jeżdżę tym lepiej. Miałem początkowo problem z haczącą 3 przy włączaniu. Ale chyba po prostu musiało się wszystko ułożyć. Cudowny lewar z aluminium, trzymasz to wiesz że nie jedziesz plastikową zabawką. Jkk wsiadam do Passata żony to to maleństwo wystające, cieniutkie trudno nazwać lewarkiem.
5,0
Układ jezdny
Nie znam zakresu granicznego, znaczy wiem gdzie mniej więcej jest i jak zareaguje, ale zbliżanie się tam jest możliwe tylko na torze. Na małych prędkościach po wyłączeniu ESP pięknie sypie tyłem po odjęciu gazu, zimą się pobawię. Układ wsparcia ESP jest na bardzo zaawansowany, to samo ABS. Częstotliwość pracy układów daje wrażenie płynności korekty. Choć raz przy 200 i gwałtownym manewrze ucieczki z pasa na kolejny (taki łoś test) łapiąc trakcję wyrwało mnie z kubełka.
Komfort
5,0
Widoczność
No to nie jest kanapa, ale też nie "tuningowe" zawieszenie jakie kiedyś zainstalowałem w Toledo. Pięknie pracuje, dlatego pojechałem ac do Kielc na jazdę próbną. Musiałem wiedzieć czy nie będzie męczący na co dzień. Jest idealnie, zbędne są te pseudo ustawiane zawiasy. Wszyscy z którymi rozmawiałem, oddawali z żalem to auto po jeździe próbnej. W warszawie nie udało się umówić na jazdę, bo auto dealerskie jest ciągle zajęte. :))
5,0
Ergonomia
Jest inaczej, ale dokładnie tak żeby czuć że to auto sportowe. Zbędne rzeczy wywalone na tablet. Kierownica rewelacja, siedzenie robi klik i blokuje cię. Można je ustawić na chłopa 190cm, no nie jest oczywiste np w japończykach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajnie i cicho. Ustawiasz i zapominasz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód świetnie, tył tyle co Golf. Bagażnik potęga. po złożeniu oparć szosówka bez koła wchodzi bez problemu. Auto większe niż Leon I, który był do tej pory moim ulubionym autem.
4,0
Wyciszenie
Tu na razie do poprawy mam drzwi, uszczelka pow. 200 szumi. Poza tym chętnie zobaczyłbym opcję wyłączania wsparcia brzmienia silnika w trybie sport, fajne ale w trasie uciążliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
270KM i średnia 9l/100km. Nie mam pytań.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nagłośnienie jest takie że słucham od nowa via BT i Spotify wszystkich moich ulubionych płyt. Denon dał radę. Auto jest kompletnym produktem, nic nie trzeba poprawiać, zmieniać, zamknięta kompletna całość - coś jak iphone. Nawet opony są z najwyższej półki. Uwielbiam Michelinu za ten szeroki zakres graniczny, za to pełzanie i info zwrotne "jest dobrze, dajemy radę" :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W końcu podjadę do ASO aby ustawili te drzwi :))
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-THP 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II GTi