Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

jkfish, 15 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Rewelacyjny silnik, świetne materiały wykończeniowe
5,0
Całokształt
Samochód absolutnie godny polecenia. Bardzo ekonomiczny, wystarczająco dynamiczny i o wysokiej kulturze pracy silnik. Aż niewiarygodne że te wszystkie cechy można połączyć ze sobą z tak dobrym skutkiem. Świetne materiały wykończeniowe - tutaj konkurencja zostaje z tyłu chyba najbardziej. Należący do największych w tej klasie bagażnik. Dobre wyposażenie. Zwracający uwagę, dynamiczny wygląd(z zastrzeżeniem że tył wersji kombi jest dość kontrowersyjny i nie każdemu będzie się podobał). Mam nadzieję że opócz tych wszystkich pozytywnych cech samochód okaże się także mało awaryjny. Ale to będzie można ocenić dopiero za parę lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskakująco wysoka dynamika i elastyczność mimo niedużej mocy silnika i dość dużej masy samochodu. Do tego małe spalanie i bardzo wysoka kultura pracy. Czego chcieć więcej?
4,0
Skrzynia biegów
Gdy nierozgrzana potrafi być czasami mniej precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi. Podobno dość twarde jak na francuski samochód, ale dla mnie komfort jazdy jest wystarczający.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki trochę przeszkadzają szczególnie w czasie jazdy na rondzie. Poza tym bardzo dobre lusterka. Manewry do tyłu ułatwiają czujniki cofania. Ze względu na długi dziób przydałyby się także czujniki z przodu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia rewelacyjna. Wszystko na swoim miejscu. Wygodny fotel kierowcy, każdy bez problemu zajmie optymalną pozycję za kierownicą. Bardzo duży, pakowny bagażnik z niskim progiem załadunkowym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra klimatyzacja dwustrefowa. Zimą szybko nagrzewa samochód, a w upalne dni szybko chłodzi. Nawiewy na tył powodują że także pasażerowie na tylnej kanapie mogą czuć pełen komfort.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu, z tyłu trochę mniej ale także jest go wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Absolutna rewelacja. Jadąc aż trudno uwierzyć, że to silnik diesla. Nawet przy prędkościach powyżej 130 km można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny silnik. Na przeglądzie na razie nie byłem więc nie wiem jak wyglądają one cenowo. Inna sprawa ze przeglądy są co dwa lata lub 20 tys. km, więc w okresie standardowej gwarancji przeciętny użytkownik będzie miał tylko jeden. Majątku na nim zapewne nie straci.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiony na wyprzedaży rocznika 2008 z rabatem 18 tys. Cena w porównaniu do konkurencji rewelacyjna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Był drobny problem z jakąś tulejką przy kolektorze dolotowym. Po naprawie w ASO jest OK, oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, na razie nic poważnego się nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW