Przyjemny jako auto rekreacyjne, na trasę, na wyjazd wakacyjny itp. Bardzo pakowny, a przy tym oszczędny. W moim egzemplarzu wystąpiło jednak stosunkowo dużo usterek - konieczna była wymiana maglownicy (występował 'przeskok' kierownicy podczas skręcania), wymiana chłodnicy (zaczęła mocno przeciekać), sporadycznie check engine z powodu blokowania się EGR-u, awaria uszczelki pod wtryskiwaczem, awaria nawiewów, awaria czujnika temperatury. Na plus FAP, który wytrzymał do 180,000 (wtedy czyszczenie i uzupełnienie płynu), dwumas, który do końca się nie odzywał i turbina, która również nie zdradzała oznak zużycia.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Obsługa radia intuicyjna jedynie z poziomu kierownicy. Obsługa z konsoli centralnej szalenie nieintuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
1.6 HDi, więc liczyłem się z tym, że cicho nie będzie. I faktycznie - komfort akustyczny jest w przedziale prędkości 70 - 130 km/h. Poza tymi wartościami dość głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawiewy, czujnik temperatury, blokujący się EGR.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Maglownica, chłodnica, uszczelka pod wtryskiem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
[l/100km]