Bardzo fajne rodzinne auto: dużo miejsca, wiele ciekawych rozwiązań i przydatnych funkcji, których trudno szukać w innych autach tej klasy. Dobrze i solidnie wykonane wnętrze. Dobry silnik, który jednakże w zestawieniu z miękkim zawieszeniem i słabo pracującą skrzynią biegów daje przyjemność przede wszystkim przy spokojniejszej jeździe w trasie niż w dynamicznej jeździe w zakrętach.
W sumie jednak chyba nie kupiłbym go po raz drugi - w Polsce przy stanie naszych dróg zawieszenie auta psuje połowę radości z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik, który spokojnie radzi sobie z autem tej wielkości. Pracuje cicho, jest wystarczająco dynamiczny (choć nie ma charakterystycznego \"kopa\" przy starcie turbosprężarki). Średnio elastyczny (ale to po części kwestia 6-biegowej skrzyni biegów i jej krótkich przełożeń)
3,0
Skrzynia biegów
Średnia. Mało precyzyjne przełożenia powodują, że biegi często się mylą przy zmianie.
3,0
Układ jezdny
Największy minus tego auta - zawieszenie jest za miękkie na polskie drogi. Na trasie i dobrej nawierzchni auto zachowuje się idealnie, ale w mieście i na nierównych drogach - bardzo daje znać o sobie (nierówności nie przenoszą się na drgania dokuczliwe dla pasażerów, ale daje o sobie znać głośne \"dobijanie\" zawieszenia).
Jego domeną nie są również ciasne zakręty - auto choć trzyma się toru, przechyla się mocno i wolniej reaguje na ruchy kierownicą.
W moim przypadku to może być kwestia przesiadki z forda focusa (i jego świetnie zestrojonego zawieszenia), ale fakt jest taki, że w 308-ce musiałem totalnie zmienić styl jazdy.
Auto jest stworzone do jazdy w trasie i na długich dystansach - nawet kilkugodzinna podróż nie powoduje zmęczenia.
Komfort
4,0
Widoczność
In plus: duuuża przednia szyba, także widok do tyło i do góry (panoramiczny dach :)
In minus: grube przednie słupki zasłaniają widoczność na zakrętach, mocno cofnięte lusterka boczne wymagają znacznego oderwania wzroku od kierunku jazdy. Mało praktyczne.
5,0
Ergonomia
Fantastyczna. Bez porównania w stosunku do aut niemieckich. Bardzo bogate wyposażenie, masa przydatnej elektroniki i drobnych rozwiązań ułatwiających korzystanie, ilość miejsca i bardzo dobra adaptacja przestrzeni (wersja 7 osobowa z niezależnymi fotelami drugiego rzędu), przestronny bagażnik. Do tego dobry design.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Automatyczna klimatyzacja radzi sobie bardzo dobrze, pomaga również osobny nawiew dla tylnich siedzeń. W niskich temperaturach silnik stosunkowo szybko się nagrzewa i również pozwala szybko ogrzać wnętrze auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Z tyłu dobrze się sprawdza możliwość regulowania położenia fotela przód-tył i pochylenia oparcia - pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń dla pasażerów (wersja 7 osobowa z niezależnymi fotelami drugiego rzędu).
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze. Nie słychać zarówno silnika jak i wiatru nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - bardzo przyzwoite: średnio 6,4/100, w trasie ok 6/100 (przy 60 litrowym baku można spokojnie pokonać 1000 km).
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra biorąc szczególnie pod uwagę ilość wyposażenia, jakie dostępne jest w standardzie (proponuje przyjrzeć się wyposażeniu wersji Active).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy pierwszym załączeniu się FAPa zablokował się wentylator chłodnicy - wskutek czego pracował do momentu całkowitego rozładowania akumulatora. Na szczęście wystarczyła telefoniczna konsultacja z serwisem (przy okazji polecam serwis Peugeota w Suwałkach :))
Przy przebiegu 38 tys km wybił się sworzeń w przednim prawym kole (koszt z wymiana niecałe 100 PLN)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
[l/100km]