Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

Konrad, 12 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Bardzo fajne rodzinne auto: dużo miejsca, wiele ciekawych rozwiązań i przydatnych funkcji, których trudno szukać w innych autach tej klasy. Dobrze i solidnie wykonane wnętrze. Dobry silnik, który jednakże w zestawieniu z miękkim zawieszeniem i słabo pracującą skrzynią biegów daje przyjemność przede wszystkim przy spokojniejszej jeździe w trasie niż w dynamicznej jeździe w zakrętach. W sumie jednak chyba nie kupiłbym go po raz drugi - w Polsce przy stanie naszych dróg zawieszenie auta psuje połowę radości z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik, który spokojnie radzi sobie z autem tej wielkości. Pracuje cicho, jest wystarczająco dynamiczny (choć nie ma charakterystycznego \"kopa\" przy starcie turbosprężarki). Średnio elastyczny (ale to po części kwestia 6-biegowej skrzyni biegów i jej krótkich przełożeń)
3,0
Skrzynia biegów
Średnia. Mało precyzyjne przełożenia powodują, że biegi często się mylą przy zmianie.
3,0
Układ jezdny
Największy minus tego auta - zawieszenie jest za miękkie na polskie drogi. Na trasie i dobrej nawierzchni auto zachowuje się idealnie, ale w mieście i na nierównych drogach - bardzo daje znać o sobie (nierówności nie przenoszą się na drgania dokuczliwe dla pasażerów, ale daje o sobie znać głośne \"dobijanie\" zawieszenia). Jego domeną nie są również ciasne zakręty - auto choć trzyma się toru, przechyla się mocno i wolniej reaguje na ruchy kierownicą. W moim przypadku to może być kwestia przesiadki z forda focusa (i jego świetnie zestrojonego zawieszenia), ale fakt jest taki, że w 308-ce musiałem totalnie zmienić styl jazdy. Auto jest stworzone do jazdy w trasie i na długich dystansach - nawet kilkugodzinna podróż nie powoduje zmęczenia.
Komfort
4,0
Widoczność
In plus: duuuża przednia szyba, także widok do tyło i do góry (panoramiczny dach :) In minus: grube przednie słupki zasłaniają widoczność na zakrętach, mocno cofnięte lusterka boczne wymagają znacznego oderwania wzroku od kierunku jazdy. Mało praktyczne.
5,0
Ergonomia
Fantastyczna. Bez porównania w stosunku do aut niemieckich. Bardzo bogate wyposażenie, masa przydatnej elektroniki i drobnych rozwiązań ułatwiających korzystanie, ilość miejsca i bardzo dobra adaptacja przestrzeni (wersja 7 osobowa z niezależnymi fotelami drugiego rzędu), przestronny bagażnik. Do tego dobry design.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Automatyczna klimatyzacja radzi sobie bardzo dobrze, pomaga również osobny nawiew dla tylnich siedzeń. W niskich temperaturach silnik stosunkowo szybko się nagrzewa i również pozwala szybko ogrzać wnętrze auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Z tyłu dobrze się sprawdza możliwość regulowania położenia fotela przód-tył i pochylenia oparcia - pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń dla pasażerów (wersja 7 osobowa z niezależnymi fotelami drugiego rzędu).
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze. Nie słychać zarówno silnika jak i wiatru nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - bardzo przyzwoite: średnio 6,4/100, w trasie ok 6/100 (przy 60 litrowym baku można spokojnie pokonać 1000 km).
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra biorąc szczególnie pod uwagę ilość wyposażenia, jakie dostępne jest w standardzie (proponuje przyjrzeć się wyposażeniu wersji Active).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy pierwszym załączeniu się FAPa zablokował się wentylator chłodnicy - wskutek czego pracował do momentu całkowitego rozładowania akumulatora. Na szczęście wystarczyła telefoniczna konsultacja z serwisem (przy okazji polecam serwis Peugeota w Suwałkach :)) Przy przebiegu 38 tys km wybił się sworzeń w przednim prawym kole (koszt z wymiana niecałe 100 PLN)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW