Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

kvarek, 15 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Praktyczność karoserii na poziomie vana, wymiary i prowadzenie kompakta.
4,0
Całokształt
Brakuje mi trochę fabrycznego zestawu audio-video i ESP (zawsze bezpieczniej)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tak małą pojemność to rewelacja, jasne że 2.0 HDI będzie elastyczniejszy, ale ta cena.. Dźwięk nie jest drażniący.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynka jest precyzyjna i co najlepsze 6 biegowa. Na pierwszych 5 przełożeniach jeździ się dynamicznie, szóstka to bieg do spokojnej i ekonomicznej jazdy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie to konstrukcja dobrze znana z 307, ale o niebo lepiej wygłuszona. Auto świetnie się prowadzi. Komfort trochę mało francuski, to chyba jedyny minus.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest świetna. Moje autko jest wyposażone w szklany dach. Minusem jest przedni słupek który w niektórych sytuacjach ogranicza widoczność, ale to już chyba przypadłość większości nowoczesnych aut
5,0
Ergonomia
To naprawdę rewelacja! Wszystkie potrzebne rzeczy są na wyciągnięcie ręki. Składany i regulowany w dwóch płaszczyznach podłokietnik przedni. Z tyłu trzy osobne fotele + dwa dodatkowe w bagażniku. Lędźwiowa regulacja fotela kierowcy. Schowki pod przednimi fotelami. Można by długo wymieniać. Dla mnie była to idealna alternatywa dla vana. Mam 5 osobową rodzinę dlatego albo 308 SW, albo któryś z vanów za którymi nie przepadam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dzięki dużemu zakresowi regulacji przednich i tylnych foteli ilość miejsca można dowolnie modulować. Potrzebujesz więcej miejsca na bagaż ? tylne fotele do przodu. Jeszcze więcej miejsca ? składasz je, albo wyjmujesz. Należy tylko pamiętać że to nie jest van, dlatego foteli nie da się schować pod podłogę. W trzecim rzędzie foteli wygodnie mogą podróżować dzieci, dla dorosłych jest tam za ciasno.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest jak na diesla naprawdę cichy. Zawieszenie mimo że znacznie lepiej wyciszone niż w 307 to jednak słyszalne. Pęd powietrza nie jest uciązliwy chyba że zamontujecie antenę do CB wtedy przy większych prędkościach robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie rewelacja. Miasto (Warszawa, podaję bo to naprawdę robi różnicę, chociaż zmoich obserwacji we Wrocławiu jest podobnie) 5.9 - 6.5 l/100KM , trasa 4.8 - 5.4 l/100KM. Zaznaczam że jeżeli przesiadacie się z benzyny to trzeba zmienić przyzwyczajenia odnośnie zmiany biegów, mój pierwszy bak to było jakieś 6.7 l/100KM.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem na wyprzedaży rocznika, cena była nie do przebicia
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez najmniejszych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW