Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

seeboo, 4 lata temu
Silnik 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I SW 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Brak oznak korozji, dużo miejsca w środku, nawet dla wysokich osób.
Inne : Wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Drażniące i irytujące problemy z elektryką.
4,0
Całokształt
Auto z 2008 roku, samochód przyjemny w użytkowaniu, dobrze wyposażony (m.in. 4x el. szyby, automatyczna klimatyzacja, automatyczne światła i wycieraczki, 7 poduszek powietrznych, w tym na kolana kierowcy, przednia szyba solaryczna, tylne czujniki parkowania, tempomat, panoramiczny dach), wygodne fotele, bagażnik w miarę pojemny, na plus uchylna szyba klapy bagażnika. Wnętrze przestronne, dobrze doświetlone przez szklany dach, dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, również z tyłu za kierowcą (wzrost 1,93m). Zdarzają się trzeszczące elementy wnętrza (przednie drzwi, podłokietnik, strzelające ograniczniki w drzwiach), sama deska rozdzielcza z miękkiego tworzywa, przyjemna w dotyku. Denerwujące są usterki elektryczne (brak masy w tylnej lampie, przełącznik przednich szyb traci pamięć, problemy z manetką automatycznych świateł, sterowanie radiem z pilota pod kierownicą, na postoju samoczynnie aktywowała się boczna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy) oraz w okresie jesień-zima wilgoć w środku. Wizualnie przód i linia boczna ładne do tylnych drzwi, sam tył dość kontrowersyjny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przez rok nie zawiódł, po zakupie wymieniony zawór EGR na nowy, zmniejszyła się ilość wypaleń FAP. Olej wymieniany co 12kkm.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w SW ma 6 biegów, jest ok,.1 i 2 mogłyby być bardziej precyzyjne, dość krótkie przełożenia, 6 bieg idealny na autostradę.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny ok, nie za miękko, w zakrętach jednak za szybko nie pojedziemy.
5,0
Karoseria
Zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobre. Jeśli auto nie ma wypadkowej historii to nie znajdziemy korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, w parkowaniu pomagają czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą dobra, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, fotel regulowany na wysokość u kierowcy i pasażera, wszystkie przełączniki pod ręką, podłokietnik regulowany na długość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w Dieslu, nagrzewanie trwa dłużej niż w benzyniaku, wydajny nawiew przedniej szyby, klimatyzacja latem daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów, fotele w tylnym rzędzie regulowane na długość oraz pochylenie oparcia, dużo miejsca na nogi w tylnym rzędzie dla wysokich osób, trzeci rząd tylko dla dzieci.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok, głośno się robi w okolicach 140 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez roku użytkowania wymiana oleju i filtrów dwa razy oraz EGR.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto z niską cenę, warte swojej ceny w porównaniu do gorzej wyposażonych Skód czy innych VAGów z tego samego rocznika.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Irytujące problemy z elektryką, jeśli pominie się je to auto bardzo przyjemne w użytkowaniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek przez rok użytkowania.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW