Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

Tom, 5 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 183 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I SW 1.6 VTi 120KM 88kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Konfort prowadzenia pojazdu, sprawna skrzynia biegów, wyposażenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Podobnie jak u innych użytkowników jednostka 1.6 VTI 120 KM cechuje się bardzo dużą awaryjnością. Wypadające zapłony, stosunkowo duża konsumpcja oleju. Małodynamiczne
3,0
Całokształt
Wrażenia
1,0
Silnik
NIestety silnik ten charakteryzuje się bardzo duża awaryjnością. Wymiana jest dosyć kosztowna. W moim modelu zaistniała koniecznośc jego wymiany. Okazało się, że gniazda zaworowe są wykonane z innego stopu niż głowica co jest przyczyną ich lekkiego opadania. Podobno silnik przeznaczony do 150-160 tys. km. Silnik nie nadaje się do regeneracji! Trzeba pilnować górnego poziomu oleju. Przy zastosowaniu LPG silnik zachowuje się ospale. Bardzo niska dynamika jazdy, jednakże jak na trasie przy ok 3-4 tys czuć przyśpieszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi bardzo lekko wchodzą, stosunkowo precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Jak przystało na francuza jest dobrze zakonserwowana, przynajmniej u mnie po 10 latach nie widać oznak korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód bardzo wygodny nawet dla 4 osób. Co ważne nie trzeba się gimnastykować podczas wsiadania czy wysiadania z samochodu. Fotele miękkie i wygodne. Dużą zaletą jest wyposażenie samochodu w 3 osobne fotele na kanapie.
4,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony. Dopiero po przekroczeniu 120 km/h zauważalny jest wzrost odgłosów dochodzących z zewnątrz.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na ciągłe usterki układu elektrycznego czy napędowego samochód ten zaliczam raczej do kosztochłonnych.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częste przepalanie się żarówek czy kostek w tylnich światłach. Czasami świrujący czujnik poziomu oleju. Często padające czujniki/ zaworki zmiennych faz rozrządu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wysoka awaryjnosć tego silnika benzynowego - zresztą dużo informacji na ten temat można znaleźć na różnych forach internetowych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 308 I SW