Samochód sprowadziłem w zeszłym roku z Niemiec - koszt samochodu 4tys. EUR + opłaty (transport, akcyza itd)-przebieg 180tys.km. W 2011r. przy stanie 110tys. przebiegu w Niemczech została założona instalacja gazowa BRC koszt - 2600 EUR. Butla zamontowana zamiast koła zapasowego. Jak dla mnie samochód wart swojej ceny, po zakupie wiedziałem, że w samochodzie uszkodzona jest nagrzewnica (słabo grzał) - brak zamiennika więc wymiana w serwisie peugeota w Olsztynie, najważniejsze ! koszt wymiany wraz nagrzewnicą tańszy niż u mechaników (a odwiedziłem ich kilku). Samochód polecam w 100% - tyle miejsca, że pozostałe samochody w tej klasie mogą się schować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tyle słyszałem złych rzeczy o tym silniku (także w serwisie peugeota), że teraz to chce mi się śmiać. Wyznaję zasadę jak dbasz tak masz. Owszem, samochód na 10tys, kilometrów wymaga dolania oleju 10W40 ok. 1,2-1,5litra ale jest to przyjęcia (wymianan co 10tys.). Miałem przed zakupem tego samochodu kilka innych i każdy brał (bez wyjątku- samochody w przedziale cenowym od 15-50tys.zł)). Brakuje mu czasami mocy, ale samochód swoje waży. Co do serwisu peugeota to pracownicy powinni czasami "zamknąć usta" jak mają mówić jakieś brednie. Samochód jest na gazie i spytałem się czy mi wymienią świece,to najpierw usłyszałam, że kategorycznie nie wolno w tym typie montować gazu, a jak mu wspomniałem że gaz założono w salonie współpracującym z peugeotem w Niemczech to już nic nie powiedział i że świece owszem założą, ale nie wie jakie założyć (niemniej koszt usługi ze świecami ocenił na 310zł). W sewrskie BRC uzyskałem informację, że świece stosuje sie identyczne jak samochodzie na benzynę, więc kupie je sobie sam i wymienię, koszt jednej świecy oryginał peugeot (tylko zakup nie w serwisie) to 29zł razem niecałe 120zł + zimne piwo na ochłodę-))). Samochód wyposażony jest w łańcuch więc nie myślę o rozrządzie.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zgrzytnie mi dwójka jak chce ją wrzucić, ale podejrzewam, że jest to krzyżak więc mechanik powiedział, że za 50zł będzie po problemie-))).
4,0
Układ jezdny
W stosunku do aut niemieckich to nie ma co porównywać, o wiele lepiej wypada peugeot niż konkurencja. Jeździłem w firmie toyota corollą 2010 i też peugeot wypada zdecydowanie lepiej. Samochód jest wysoki, więc na zakrętach trzeba uważać z gazem (ale gdzie nie trzeba-))).
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzisko kierowcy można tak ustawić, że wszystko prawie będzie można widzieć. Trochę źle , że nie widać przodu, ale czujniki z przodu i z tyłu pomagają. Trochę jak dla mnie za szerokie ma słupki środkowe.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ja nie narzekam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wymianie nagrzewnicy wszystko jest ok. trzeba tylko pamiętać aby zasłaniać dach roletą, bo jak go nie zamykałem to samochód potrafił sie nieźle nagrzać. Trochę głośna dmuchawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując do innych samochodów w tej klasie to peugeot wypada 100% lepiej niż konkurencja - full miejsca.
5,0
Wyciszenie
Mam relingi dachowe i poprzeczki więc powyżej 120km/h mogłoby być ciszej, ale średnio poruszam się z prędkością do 110km/h więc jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gaz robi swoje, szczerze to nawet nie wiem ile pali, jak brakuje to dolewam. Nie wierzę w wyliczenia komputera-))). W baku mam zawsze stan powyżej połowy (lepiej oszczędzać pompę paliwa).
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód warty swojej ceny, jakość wykonania ok. Nie byłem przekonany do zakupu francuza, ale po przejechaniu ponad 30tys. kilometrów w jeden rok mogę powiedzieć, że był i jest to bardzo dobry wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok wymieniłem dwie żarówki, więc jest ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy zakupie wiedziałem, że muszę wymienić chłodnicę klimy ( w serwisie powiedzieli mi, że gdyby wentylator był zamontowany z drugiej strony to chłodnica wytrzymałaby z dwa lata dłużej- sól swoje robi) i nagrzewnicę, a poza tym normalna eksploatacja klocki, oleje itd.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW
[l/100km]