Zawieszenie
: Naprawdę czuć pewność prowadzenia tego samochodu.
5,0
Całokształt
Reasumując samochód bardzo przyjazny dla rodziny,pozwalający zachować frajdę z jazdy, niewiele odbiegającą od popularnego prowadzenia Focusa. Jeśli nie chcesz być znużony prowadzeniem vana, nie tracić na praktyczności-wybierz 308 SW a się odwdzięczy. Auto naprawdę godne polecenia. I nie ma co wierzyć w dawne mity o awaryjności francuskich samochodów, to już tylko przeszłość......
Wrażenia
4,0
Silnik
Do silnika nie można mieć zastrzeżeń,być może z powodu współpracy z BMW nad nim. Jest on ekonomiczny a zarówno wystarczająco żwawy.Ciągnie przyzwoicie od 2200/2300 rpm. Przy wyższych obrotach daje się słyszeć jego pomruk,lecz przyjemny. Może niektórych lekko zaskoczyć/irytować odgłos pracy zimnego silnika-jakby diesla, ale tylko poza kabinom.Przy pełnym bagażniku w 3 osoby na serpentynach słowackich nie trzeba było go wysoko kręcić.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ona 5 stopniowa.Dobrze zestrojona i precyzyjna.W trasie odczuwa się nieco brak 6 szóstego biegu.Z tego co pamiętam skrzynia również pochodzi ze współpracy z BMW.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pracuje dobrze,tłumiąc nierówności. Nie jest ono zbyt miękkie jakby się można spodziewać na \"Francuza\" ale nie na tyle twarde żeby nie czuć komfortu. Dobrze się trzyma drogi na szybkich zakrętach, a przy tym nie czując zbytniego przechylenia nadwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do tyłu bardzo dobra.Wspomóc nas mogą zawsze czujniki parkowania. W lusterkach bocznych również nie najgorsza widoczność.Ogólna powierzchnia przeszklona wynosi 5,58 m2, więc po umyciu jest trochę do polerowania ;)
5,0
Ergonomia
Jeśli potrzeba przewieźć coś dużego możemy wyjąć 1/2 lub wszystkie fotele, a wtedy mamy okol 1720 l. pojemności wobec tej standardowej(570 litrów). Zmieści się przedmiot o długości 190/195 cm. Niski próg załadunkowy jest naprawdę dużym ułatwieniem, dzięki schowaniu pełno wymiarowej opony na windzie pod podwoziem. Bardzo funkcjonalny jest pilot do sterowania radiem. Należy dodać że schowek pasażera po otwarciu nie zatrzymuje się u nas kolanach-co jest żadkością.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy automat radzi sobie nawet dobrze. Bardzo szybko osusza wnętrze a także chłodzi w lecie. Jednak zimą chwilkę zajmuje nagrzanie. Tu minus właśnie z powodu dość wolno nagrzewającego się silnika-pomimo garażowania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oto dział w którym 308 SW bije wszystkich konkurentów klasy kompaktowej,a nawet niektórych z segmentu D na głowę.Drugi rząd w którym każdy fotel możemy niezależnie regulować przód-tył blisko o 7/8 cm, a do tego kąt oparcia umożliwi każdemu wygodną podróż. Kierowca łatwo dostosuje pozycje do prowadzenia.Doceni również ich dobre wyprofilowanie oraz trzymanie(są naprawdę świetne) Mam 190 cm wzrostu i mam sporo jeszcze przestrzeni ;)
4,0
Wyciszenie
W mieście mogło by być ciszej. Daje się słyszeć dźwięki otoczenia. Silnik wydaje przyjemny pomruk.Przy prędkościach 170/180 nie trzeba krzyczeć do pasażerów z kanapy(nawet jak są to starsze osoby ^^)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie z Krakowa,przez Słowację,Węgry do Splitu spalanie wyniosło średnio 7,8/8,6 litra jadąc 135/150-tylko przy wyprzedzaniu czasem trochę więcej. Najwyższe spalanie było na Słowacji. Przy żwawej jeździe wyszło 9.6 litra-wiadomo kręta, górska droga,pełen bagażnik i trzy osoby na pokładzie. Najbardziej ekonomiczną prędkością jest 130/140. W mieście również nie ma tragedii.Auto pali około 8 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 70.000 zł, autko z ESP,panoramą,dwustrefową klimą,czujnikami i niezależnymi siedzeniami drugiego rzędu to była to okazja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości, po 2,5 roku użytkowania jedynie raz w ASO z powodu obluzowania czegoś w rodzaju gumowego tłumika od pokrywy bagażnika. Na gwarancji od ręki szybko załatwione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od nowości, po 2,5 roku użytkowania żadnej usterki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW
[l/100km]