Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW Facelifting

atrax44, 9 lat temu
Silnik 1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I SW Facelifting 1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wysoka kultura pracy, i ekonomiczność. Duży plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Czerka mnie pierwsza wymiana klocków, czytalem opinie, że to bolączka tego auta. No cóż... okaże się.
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z 307 (Żabci) do 308 (Lwicy ;) i jest różnica. Więcej przestrzeni, lepsze materiały, lepiej wyposarzony i jak na razie bezawaryjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 e-HDI 112km, mikrohybryda. Nie jest to demon prędkości, ale mi w zupełności wystarcza. Jestem ciekawy jak długo wytrzyma bez awarii (pełno elektroniki: system start&stop, filtr cząstek stałych FAP), ale odpukać od kiedy go kupiłem z przebiegiem 95tyś, nic się nie stało. Tak trzymać!
5,0
Skrzynia biegów
6 stopniowa przegładnia, działa płynnie i bez zarzutu. Przełożenia są bardzo elastyczne.
5,0
Układ jezdny
Mimo, że to kombi to lepiej trzyma się drogi niż mój poprzedni Peugeot, mimo dość miękkiego zawieszenia. Na moje własne życzenie (założyłem 17calowe aluski) komfort się troche zmienił, ale dla efektu wizualnego było warto.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto pod względem widoczności jest ok. Przednią szybe ograniczają troszkę mocno pochylone słupki A, wysówany panel nawigacji i lusterko które wyłączają troche przestrzeni z pola widzenia kierowcy. Za to szklany dach powiększa optycznie przestrzeń w środku. Fajny gadżet ;)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Panel sterowania nawigacją wymaga przyzwyczajenia, ale nie ma tragedii. Jakość użytych materiałów w porównaniu z 307 to nieba o ziema. Mam dobrze wyposarzoną wersje, w sumie brakuje tylko biksenonów i skór (które swoją drogą nie były mi potrzebne). Jednyny mankament to wpadające w wibracje osłony przed oślepiającym słońcem pasarzela i kierowcy. Wystarczy dotknąć dłonią i jest spokój na jakiś czas. Może to tylko moje fanaberie ale denerwuje mnie to.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa, automatyczna klimatyacja miała co robić tego lata. nie pomagała jej w tym fuża powierzchnia przeszklona. Ale nie było tragedii. Co do ogrzewania to nie mam zarzutów, wszystko działa w miare szybko i sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja SW jest dla mnie mistrzem przestronności. Z przodu przestrzeni nie brakuje nawet dla wysokich osób. Z tyłu fotele są rególowane więc każdy znajdzie coś dla siebie. Ciężko mi co kolwiek powiedzieć na temat trzeciego rzędu, gdyż nie mogę nigdzie dostać foteli (autko zarejestrowane na 7 osób), ale podejrzewam że miejsca tam będzie jedynie jak na lekarstwo. Ale fajnie że w razie W można przewieźć te dwie dodatkowe osoby. Duży plus!
4,0
Wyciszenie
I tu w porównaniu z 307 nie ma wielkich zmian. Silnik pracuje kulturalniej, ale szumy oporow powietrza przy 120km na godzine są już słyszalne i mogą zakłucić rozmowe z współpasażerami
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tylu możliwościach, przy takich gabarytch spalanie 4,8/100 to rewelacyjny wynik. Jeżeli chodzi o inne koszty to ciężko mi co kolwiek powiedzieć, gdyrz oprócz oleju i filtra nic nie wymieniałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukając swojego pierwszego pełnoprawnego auta długo się zastanawiałem. Szukałem wśród VW Golfa, Astry, Citroena C4 ale większość z nich przegrywała z Peugotem stosunkiem wyposarzenia, przebiegu i rocznika. Np za Golfa czy Astrę z tym wyposarzeniem, przebiegiem zaplaciłbym 10tyś więcej w dodatku auta te byly by starsze conajmniej o 2 lata.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wypowiadam się, jak na ten moment zero awarii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero awarii...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW Facelifting 1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW Facelifting