Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Kombi

RafalS, 2 lata temu
Silnik 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 308 I Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : turbina
5,0
Całokształt
Auto na tyle udane, że zdecydowałem się kupić drugie - nieco nowsze. To ewenement. Idealny gabaryt dla rodziny 2+1/2+2 a nawet większej (SW ma 7 miejsc, ale wtedy zero bagażnika). Bardzo przemyślany, pakowny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocy nie brakuje, dynamika jest przyzwoita - po przesiadce z wolnossącej benzyny jest nawet genialnie. Wersja 16V miewa problemy z nieszczelnymi wtryskiwaczami, z zacierającymi się turbinami (przewód olejowy z sitkiem). No i niestety obie usterki mnie dotknęły. W przypadku wyboru firmy regenerującej turbo, proponuję dobrze ją prześwietlić. Najlepszym narzędziem jest dokonanie pomiaru na hamowni gdy autu nic nie dolega - by mieć dowód. W moim przypadku po wymianie turbo auto straciło wigor, zero dołu, długie rozkręcanie wirnika...no to już nie była ta sama jazda. Drugi problem - olej w dolocie, także przelewany na turbo i pewnie dalej - generalnie wymaga trochę troski żeby jeździć. Regenerowane turbo 1000 zł, uszczelnianie wtrysków 400 zł , pranie DPF'a 350 zł itd. Ale oddaje na trasie - niemal 1400 km na jednym baku (60l) Spalanie z komputera 4,6-4,8 - byle równo na tempomacie 126 (wg nawigacji 120). Pewnie z pełnosprawnym turbo byłoby jescze lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna - fajnie zestopniowana, użyteczne przełożenia. Długie biegi 3 i 4. Irytują tylko ruchy drążka przód-tył na zapiętych biegach... może jakaś poduszka ..trudno ocenić.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu - fajnie się jeździ.
5,0
Karoseria
Bez uwag- przemyślany układ, dużo fajnych rozwiązań do wygodnego pokonywania kilometrów.
Komfort
5,0
Widoczność
Idealna
5,0
Ergonomia
Nie mam uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie studzi/grzeje - nic dodać nic ująć
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Przy 110 jest przyjemnie cicho, później robi się głośniej. Kompletnie to akceptuję - nie jeżdżę szybciej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis miażdzy oszczędności w spalaniu..taka prawda. Na szczęście rzeczywiście nie pali dużo więc między usterkami cieszy ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest ostatnio coraz bardziej cenione - chyba zaczyna brakować względnie solidnych diesli.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Parę usterek wpadło, ale to pierdoły
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wysypane turbo, pęknięty drążek skrętny tylnej belki... wolałbym tego nie doświadczać.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Kombi