Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Kombi

rs, 2 lata temu
Silnik 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 308 I Kombi 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamiczny i ekonomiczny
Karoseria : fajnie zagospodarowane wnętrze wersji SW, wszstko pod ręką, wygodne auto w trasę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Belka skrętna to nienaprawialny bubel
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemne auto. Przestronne, pakowne i całkiem ekonomiczne. Jazda na trasie równo 120km/h to ok 4,6-4,8 l/100km. Wersja SW ma 3 osobne fotele z tyłu + opcjonalnie dwa w bagażniku. Zwinny i przyzwoicie wyposażony jest dobrym kompanem w podróży, a i w mieście nie jest problematyczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
109 KM naprawdę daje radę. Po przesiadce z benzynowego wolnossącego, ten sprawia wrażenie rakiety. Ważne by turbo było oryginalne - regeneracja bardzo często zabija ducha i moment obrotowy :/
5,0
Skrzynia biegów
Fajnie zestopniowana skrzynia 6b. Sprzęgło komplet z dwumasą to koszt ok 2000 zł (materiały). Szóstka jest typowo przelotowa od 80km/h up. na 5. biegu można śmiało mijać miejscowości w przy granicy 50km/h. Biegi wchodzą precyzyjnie, fajne prowadzenie drążka.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się przewidywalnie, zawieszenie jest przyjemnie sprężyste itd Nie napotkałem na problemy przez 2 lata eksploatacji.
5,0
Karoseria
Fajna bryła, pojemny bagażnik, wysoko unosząca się klapa, duża powierzchnia szklana - w tym panorama. Dobra widoczność. Podobno gniją progi, w moim były zabezpieczone przez poprzedniego własciciela.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Przyjemnie cicho jest w tym najważniejszym przedziale 90-120km/h choć słychać z cicha charakterystyczne cykanie wtrysków..w końcu to diesel. Powyżej 130km/h robi się mniej fajnie, więc rzadko tak gnałem ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, to jest diesel. Mało interwencji, ale każda dość kosztowna (porównując do benzyny innej marki).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wrażliwy element - turbosprężarka. Moja się skończyła niestety. Belka skrętna - kolejny słaby punkt - dwie dość kosztowne naprawy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 308 I Kombi