Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

były fan vw, 12 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : spalanie prawie zerowe :)
5,0
Całokształt
Zacznę od początku. Auto kupione w salonie. Po pierwszych kilku dniach jazdy mieszane uczucia. Wszystko byłoby o.k., gdyby nie zbyt głośne zawieszenie ( koła aluminiowe 205/55 R16). Pojechałem na stację i ku mojemu zdziwieniu ciśnienie w kołach to 3,2 bar. Po zmniejszeniu ciśnienia do 2.3 po prostu zakochałem się w tym aucie. Wszystko mi tu pasuje. Auto piękne, wnętrze jak dla mnie idealne (oczywiście w tym przedziale cenowym). Ktoś wcześniej już o tym wspominał - w zimie wskazówka temperatury nawet nie drgnęła do góry, a z nawiewów leci już ciepłe powietrze. Kiedyś miałem toyotę w dieslu i w kabinie było zimno przez 15 km. Przed zakupem myślałem o Lancerze, ale jak go zobaczyłem w środku, to trzasnąłem drzwiami i tyle mnie widzieli. Bardzo cicho jak na diesla w środku w czasie jazdy nawet na wysokich obrotach. Przez 90 tys. km wymienione klocki hamulcowe i tarcze trzeba było raz przetoczyć. Zero usterek. Olej wymieniam co 20000 km w serwisie (5W30). Filtry, jeśli przegląd tego nie przewiduje wymieniam sam. Jak ktoś pisze, że ma 50000 km i wszystko się sypie, to znaczy, że kupił auto na zachodzie i pewnie ma przejechane 350000 km, albo.......ech ..... jak dbasz, tak masz.NA KONIEC OPISU NAJLEPSZE - NA TRASIE PO POLSCE ( 650 km), FAKT, ŻE W NOCY (BRAK KORKÓW) ŚREDNIE SPALANIE TO ....UWAGA 3,5 L/100km. Moje pytanie - po co komu hybryda. Jeśli chcecie kupić 308, to zdecydowanie polecam, ale tylko z pewną historią i 1,6 HDI 90 KM (bez dwumasy i filtra cząstek stałych). Najważniejsze przy tym silniku, to nie piłowanie go dopóki się nie nagrzeje do minimum 70 stopni, wymiana oleju na czas (oczywiście dobry olej) i nie gaszenie silnika odrazu po ostrej jeździe, bo można szybko uwalić turbinę. Silniki HDI są uważane przez ekspertów za najlepsze diesle ( wystarczy dodać, że nawet BMW korzysta z tych silników).
Wrażenia
5,0
Silnik
mógłby być szybszy, ale i tak jest dobrze
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Hatchback 5d