Zacznę od początku. Auto kupione w salonie. Po pierwszych kilku dniach jazdy mieszane uczucia. Wszystko byłoby o.k., gdyby nie zbyt głośne zawieszenie ( koła aluminiowe 205/55 R16). Pojechałem na stację i ku mojemu zdziwieniu ciśnienie w kołach to 3,2 bar. Po zmniejszeniu ciśnienia do 2.3 po prostu zakochałem się w tym aucie. Wszystko mi tu pasuje. Auto piękne, wnętrze jak dla mnie idealne (oczywiście w tym przedziale cenowym). Ktoś wcześniej już o tym wspominał - w zimie wskazówka temperatury nawet nie drgnęła do góry, a z nawiewów leci już ciepłe powietrze. Kiedyś miałem toyotę w dieslu i w kabinie było zimno przez 15 km. Przed zakupem myślałem o Lancerze, ale jak go zobaczyłem w środku, to trzasnąłem drzwiami i tyle mnie widzieli. Bardzo cicho jak na diesla w środku w czasie jazdy nawet na wysokich obrotach. Przez 90 tys. km wymienione klocki hamulcowe i tarcze trzeba było raz przetoczyć. Zero usterek. Olej wymieniam co 20000 km w serwisie (5W30). Filtry, jeśli przegląd tego nie przewiduje wymieniam sam. Jak ktoś pisze, że ma 50000 km i wszystko się sypie, to znaczy, że kupił auto na zachodzie i pewnie ma przejechane 350000 km, albo.......ech ..... jak dbasz, tak masz.NA KONIEC OPISU NAJLEPSZE - NA TRASIE PO POLSCE ( 650 km), FAKT, ŻE W NOCY (BRAK KORKÓW) ŚREDNIE SPALANIE TO ....UWAGA 3,5 L/100km. Moje pytanie - po co komu hybryda. Jeśli chcecie kupić 308, to zdecydowanie polecam, ale tylko z pewną historią i 1,6 HDI 90 KM (bez dwumasy i filtra cząstek stałych). Najważniejsze przy tym silniku, to nie piłowanie go dopóki się nie nagrzeje do minimum 70 stopni, wymiana oleju na czas (oczywiście dobry olej) i nie gaszenie silnika odrazu po ostrej jeździe, bo można szybko uwalić turbinę. Silniki HDI są uważane przez ekspertów za najlepsze diesle ( wystarczy dodać, że nawet BMW korzysta z tych silników).
Wrażenia
5,0
Silnik
mógłby być szybszy, ale i tak jest dobrze
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
[l/100km]