Silnik
: a poza tym karoseria, jakość materiałów,układ jezdny z wyjątkiem stosunkowo głośnego tylnego zawieszenia
5,0
Całokształt
Żaden nowy model niezależnie od reprezentowanego segmentu niczym wielkim na tle 308 mnie nie zaskoczył. 308 to taka średnia klasa z odciętym tyłem. Ale wierzę posiadaczowi, który jest rozczarowany w stosunku do BMW 525 :-)- auta 3x droższego. Teraz wiem, że gdybym miał wybór pomiędzy 3 letnim 308 a nowym np. Tata Indica lub Kia Picanto czy 107 to powinienem zostać przy 3 letnim aucie 2x wyższej klasy i 2x droższym. Z usmiechem podchodzę do opinii negatywnej, w której osoba pisze o wymianie wycieraczek przez otwartą maskę.... No coż jak na kilka lat użytkowania 308 ;-))) nie wiedzieć, że jest tzw położenie serwisowe wycieraczek. Podobnie z wymianą żarówki -jest rozwiązanie choć nie tak spektakularne . Przy kupnie samochodu, a nie oglądaniu w salonie ;-))) jest dołączana instrukcja. Poza tym dodam, że lakier jest dość delikatny i podatny na zarysowania
Wrażenia
5,0
Silnik
genialny silnik, elastyczny, cichy, pracujący bez wibracji, absolutnie bez turbodziury, wyjątkowo oszczędny. Jeździłem różnymi turbodieslami samochodów z wyższej półki i żaden mnie nie zaskoczył czymś nadzwyczaj pozytywnym w stosunku do silnika Peugeota. Oczywiście, w niektórych przypadkach mocą
4,0
Skrzynia biegów
normalna, pracuje bez problemu - ale nic nadzwyczajnego
5,0
Układ jezdny
Po prostu dobry. Bardzo dobry na niewielkie nierówności, świetnie znosi progi zwalniające, nieco gorzej tylne zawieszenie dziury w jezdni. Znakomite trzymanie toru jazdy, poczucie stabilności. Porównywalne z autami z wyższej półki.
Komfort
4,0
Widoczność
Ot taka jak wszędzie
5,0
Ergonomia
Lepiej się nie da
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla w zimie dość szybko się nagrzewa. Klimatyzacja wydajna. Na najwyższym biegu dziła jak tajfun ale hałasuje jak jumbo jet
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic się nie zmieniło od moich poprzednich ocen....
5,0
Wyciszenie
Podobnie jak silnik- absolutna zaleta samochodu. Na przykład nie ma różnicy w stosunku do 508 czy Passata. Inne średnie klasy bywają gorsze....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdzę autem 4 rok / 47 tys / , miałem 2 przeglądy- koszt łączny 1100,00 zł. z obsługą klimatyzacji. Brak napraw, usterek. Wróciłem z wakacji we Włoszech. Zużycie 4,5 l 100 km.- jazda normalna stosunkowo nieobciążonym autem. W mieście zużycie 6,2-6,5 L/100 km. / klimatyzacja i Kraków /
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Jedna spalona żarówka świateł mijania, stopu i 2x przeciwmgielnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
[l/100km]