Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

lucjan, 15 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik dynamiczny oszczędny, wyciszenie auta, jakość materiałów,
5,0
Całokształt
308 SW PREMIUM Auto niebanalne, oryginalne i pomyślane jako środek lokomocji dla rodziny. Naprawdę fajna sprawa. Polecam diesla, zwłaszcza teraz gdy są przeceny. cicho tanio i dynamicznie.
Wrażenia
5,0
Silnik
zaledwie 1.6l pojemności a ciągnie jak 2.2l benzyna w safrance. Przypominam że auto waży 1.5 tony (wersja SW). Silnik cichy po uruchomieniu i praktycznie nie słychać go po rozgrzaniu, daje znać że istnieje przy wyprzedzaniu. Jest możliwość podniesienia mocy do 110 KM, ale jak na razie mi wystarczy. Jednak nie ma zbyt dużego zapasu mocy. Silnik jest tak akurat i jak załadujemy samochód na maxa to już nie poszalejemy na pewno.
4,0
Skrzynia biegów
Mistrzem szybkości i precyzji to ta przekładnia nie jest. Biegi wchodzą poprawnie, ale o super szybkiej zmianie biegów można zapomnieć. Może trochę musi się rozchodzić. Auto ma 1000 km z czego 500 km w trasie. Przełożenia dobrane poprawne, pozwalają na dynamiczną i oszczędną jazdę
4,0
Układ jezdny
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony jak na auto o tej masie i wysokości auto prowadzi się bardzo dobrze. Posiada spore rezerwy i w zakrętach można pojechać naprawdę szybko, ale... komfort resorowania w porównaniu z safranką to katastrofa. Ale safranka była klasą samą dla siebie. Jedno jest pewne, jeżeli droga jest nierówna na pewno to poczujecie.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto wymaga wyczucia. Z przodu generalnie OK. Z tyłu trochę gorzej (czujniki parkowania załatwiają sprawę). Lusterka wsteczne wystarczające. Jedna poważna uwaga: manewr cofania nocą to jakiś kataklizm, myślałem że mam przepaloną żarówkę światła cofania. No i te słupki. Wiem, wiem bezpieczeństwo, trzeba je zaakceptować w takiej wielkości.
5,0
Ergonomia
Doskonale z minusem. Kto wymyślił te pseudouchwyty na napoje pod podłokietnikiem na konsoli środkowej, nie wzbudzają zaufania i są niepraktyczne. Reszta to klasyka, bez zbędnych ozdobników, wszystko na swoim miejscu, jest jojstick do sterowania radiem przy kolumnie kierownicy podobnie jak w safrance, sterowanie podstawowymi funkcjami intuicyjne, zaawansowane funkcje wymagały spędzenia ok. godziny czasu w samochodzie i wszystko jasne. W SW fajne stoliczki samolotowe w drugim rzędzie i możliwość przekładania pojedyńczych foteli. Auto rejestrowane na 7 osób.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na hasło klimatyzacja dwustrefowa powinienem paść na kolana, ale nie padam. Daję dobrze bo dwustrefowa w modelu SW nie wymagała dopłaty. Powiem szczerze uważam, że jest za głośna, albo po prostu źle skonfigurowana. W ustawieniu AUTO pracuje z ok. 1/3 mocy wentylatora i przepływ powietrza jest wyraźnie słyszalny. Na dłuższą metę np. jazda w trasie jest irytująca. Porównuję oczywiście do safrana tam ta sama klimatyzacja dwustrefowa działa bezszelestnie w trybie auto. Wyjątek to upały rzędu 40 stopni (Włochy). Poza tym nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wspaniale. Auto jest wysokie przestronne, duże szyby i szklany dach wzmacniają poczucie przestrzeni i wolności. W nocy można oglądać gwiazdy - to opinia dzieci. Materiały dobrej jakości, nie odstraszają jak np. w fordzie czy oplu.
5,0
Wyciszenie
Auto jest naprawdę ciche. Z pewnością jest to zasługa bardzo dobrego silnika, ale też odpowiedniego wyciszenia i dobrego spasowania. Na dziurach nic nie grzechocze, przy szybszej jeździe ok. 130-140 nic nie świergoli. Najgłośniej w aucie słychać odgłosy toczenia się auta i pokonywanych nierówności. Nie jest to spowodowane złym wyciszeniem, a ciszą jaka panuje w aucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto naprawdę potrafi mało spalić. Jedyny wyjątek to jazdy od drzwi do drzwi. W czasie eksploatacji w takich warunkach auto może spalić nawet do 7,5-8 litrów. Klima działa na okrągło. Na trasie delikatnie w granicach 110/godz zużycie 4,3/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przeceniony stary rocznik. 308 SW w wersji Premium za 60 parę tysięcy w dieslu. Lepszą ofertę na rynku będzie bardzo trudno znaleźć. Auto ma praktycznie wszytko to co potrzeba, może czujniki parkowania z przodu by się przydały. Przy tej cenie, nowości modelu (SW weszły na rynek w 2008r.) daję maxa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nowe auto.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 I Hatchback 5d