Karoseria
: Testowałęm Astre III 1.3 CDTI kombi, Huyndaia i30 CW, Kie Cee\'da SW - stosunek jakości, przestrzeni i konfortu do ceny zdecydowanie wygrywa 308 kombi!!!
4,0
Całokształt
Rewelacyjne wnętrze, przestrzeń i łatwość prowadzenia dzięki doskonałej widoczności i odpowiednio sztywnego (naprawdę konfortowego) zawieszenia. Silnik zaskakuje momentem obrotowym co po przejściu z teoretycznie mocnejszego Opla (101 KM) daje wrażenie auta znacznie mocniejszego niż jest w rzeczywistości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultury cięzko mi ocenić - do tej pory nie miałem diesla, elastyczność rewelacyjna w zakresie 1800 - 3500 obr/min.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi jak ma chodzić, daje przyjemny opór, ciężko pomyłkowo wbić bieg. Do tych z Cee\'da i i30 trochę jej brakuje finezji.
5,0
Układ jezdny
Po nijakim Oplu Astra II - doskonały.
Komfort
5,0
Widoczność
Chyba największy atut - doskonała.
5,0
Ergonomia
Pasuje
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, choć nie sprawdzałem jej przy mrozie -25C. Rewelacją jest dwustrefowość klimatyzacji pozwalająca na obniżenie ilości nieporozumień z żoną.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żaden z testowanych samochodów nie mógł się pochwalić taką ilością miejsca dla pasażerów: Astra przytłaczała, Huyndai linię okien miał za wysoko, a Kia mimo porównywalnych wymiarów nie dawała poczucia przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Na diesla nie ma rady w tej klasie, jesynie Huyndaj był odczuwalnie cichszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dojazdy do pracy to odcinek 35 km - jak dotą spalanie na poziomie 4.5 - 4.6 jest normą przy normalnej jeździe. Wynik ten jest dla mnie w pełni zadowalający uwzględniając wielkość auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chciałem kupić Kie Cee\'da - Peugeot nie odbiegał ceną (różnica 500 zł na korzyść Peugeota przy praktycznie takim samym wyposażeniu!!!!).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie cięzko ocenić
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie ciężko ocenić
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
[l/100km]