Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

Ekhangel, 5 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 112KM 82kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Może nie zaskoczenie, ale uznanie - auto w bogatej wersji (pakiet GT, granatowa perła, 18" sportowe felgi Peugeota, brązowo-beżowe wnętrze, nawigacja, białe zegary, panorama) jest jak na swoją klasę cacy, i bije pod tym względem na głowę nawet droższe kompakty. Golfy i ska. nawet nie mają co podjeżdżać.
5,0
Całokształt
Świetny samochód za rozsądne pieniądze - przełamuje frankofobskie stereotypy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość dynamiczny, nawet przy mojej skrzyni tfu-zautomatyzowanej. Poprzedni właściciel ostrzegał: "to jest auto do spokojnej jazdy". Nie posłuchałem, i nierzadko zdarza mi się jeździć niespokojnie. Gdy ma przyspieszyć, przyspieszy.
2,0
Skrzynia biegów
Tak, posiadam zniesławioną skrzynię zautomatyzowaną 6-stopniową, w Polsce stanowiącą okaz prawie niespotykany - i słusznie. W trybie manualnym da się tym jeździć - ale w trybie automatycznym płynność redukcji prawie nie istnieje. Wprawdzie czasem przez przypadek uda się przekładni zredukować bieg płynnie, ale nie jest to częste zjawisko. Ogólnie: technologiczne nieporozumienie.
4,0
Układ jezdny
Trudno mi się obiektywnie wyrazić, bo jeżdżę na ekstrawaganckich (salonowych) felgach 18", przez co też wielkość prześwitu dąży w moim egzemplarzu do zera. Czuć na tyłku każdą najmniejszą dziurkę, mimo że zawieszenie według wyciągów z szarpaków podobno "jak w nowym aucie". Ale - pewnie w dużej mierze dzięki tym kołom - auto prowadzi się pewnie i stabilnie. Przy przebiegu 180 kkm coś tam chrupie w zawieszeniu. Nie wiem czy to coś było wymieniane od nowości, ale podejrzewam, że nie. W każdym razie drążki kierownicze itp. raczej na pewno nie były zmieniane, a tymczasem gdy ostatnio zajechałem na profilaktyczne ustawienie geometrii po zmianie opon, zdziwiony mechanik pokazał mi test zaliczony pomyślnie - regulacja niewymagana! Facet sam przyznał, że to się rzadko zdarza. I to mają być te badziewne auta na F? Przy czym auto miało na 100% zaliczony w przeszłości tylny dzwon.
3,0
Karoseria
Czy lakier miękki czy twardy to trudno powiedzieć, bo w moim przypadku już cały powhirlowany, ale szczotom stacyjnym mało co się oprze.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez problemu. Lusterka podobno głupio ustawione w najmniejszym stopniu nie przeszkadzają (182 cm wzrostu), bo i czemu miałyby przeszkadzać. Ludzie to sobie już ubzdurają co tylko się da.
5,0
Ergonomia
Alles in Ordnung, czy jak by to było po francusku. Posiadam nawigację RNEG - czytelna, funkcjonalna. Dobra robota. Obsługa pokładowych bajerów (tempomat, komp, itd.) w manetkach za kierownicą dość przystępna, choć trzeba nauczyć się różnicy w symbolach tempomatu i ogranicznika prędkości, bo są mało oczywiste. Ktoś pisał o zbyt małym oporze manetki od długich - potwierdzam. Wkurzająca rzecz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy. Nagrzewa się szybko - jak zresztą we wszystkich poprzednich autach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na taki kompakt, to z przodu jest super. Pasażer ma dużo miejsca na nogi, ale niestety okupuje to prawie niemożliwym dostępem do schowka. Quid pro quo.
3,0
Wyciszenie
Diesel terkocze na zimnym mocno słyszalnie, do tego stopnia, że podejrzewam jakiś problem z moim motorem. Nie mam jednak z kim porównać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komputer pokazuje spalanie rzędu 6,7 l. Faktycznego liczyć mi się nie chce, kiedyś wyszło w okolicach 8 l. Rozrząd taniutki, tarcze i klocki jak w każdym kompakcie - może poza luksusowymi. Przez rok nie doszło właściwie do żadnych awarii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znajdźcie coś lepiej wyposażonego i ładniejszego w tych pieniądziach (okolice 20 tys. za środek produkcji w wersji niebiednej) - małe szanse. Francuz tani a nie zawodzi - wręcz przeciwnie, przyciąga designem (zarówno środka, jak i budy) i wcale niezłą niezawodnością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawigacja czasem sama się zamyka zaraz po włączeniu. Podobno znany problem, uszkodzenie kości EEPROM. Przyzwyczaiłem się
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Hatchback 5d