Najgorszy szrot jaki miałem a jeździłem Citroenami (AX, Saxo, C3), Peugeotem 405, Fordem Focusem, Fiatem Punto, Renault Traffic, BMW 3, Nissanem X-trailem. Responsywność układu kierowniczego w 308 jest DRAMATYCZNA – działa jak z gumy! Trzeba mocno przekręcić kierownicę by samochód zareagował. Przyjemność z jazdy zerowa. Ja wiem, że Peugeot to nie BMW, ale jakieś minimum powinno być a ja się czuję jakbym prowadził wannę a nie samochód. Koszty eksploatacji i napraw w ciągu 3 lat to 10 tys. PLN (nie ASO). Koszty to eksploatacyjne rzeczy (rozrząd, filtry, świece, akumulator, olej, tarcze, klocki) jak i awarie: dwa razy EGR (pierwszy raz czyszczenie/drugi raz wymiana na nowy EGR), rozwalił się kluczyk do stacyjki, poszła chłodnica klimatyzacji, naprawiana nieszczelna turbina. Auto dwa razy umarło (laweta) i nie chciało jechać z powodu awarii zaworu EGR. Auto z polskiego salonu cały czas w jednej rodzinie - przebieg 143 tys. km. Fatalny system audio! Jedyne plusy tego auta to bardzo obszerna kabina jak na tę klasę samochodu (mam 190cm) i nierdzewiejąca ocynkowana karoseria.
Wrażenia
2,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
1,0
Układ jezdny
Fatalny.
5,0
Karoseria
Jedyny plus tego auta to ocynkowana buda która w ogóle nie rdzewieje
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
[l/100km]