Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

~~człowiek, 13 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Jeżeli ktoś chce od samochodu, żeby zawiózł go z punktu A do pktu B, to proszę bardzo - niech kupuje. Zapomnijcie jednak o jakiejkolwiek przyjemności z jazdy, o możliwości sensownego i bezpiecznego wyprzedzania. Skrzynia biegów woła o pomstę do nieba (hacząca dwójka to po prostu skandal). Silnik łyka olej i płyn chłodniczy, co w nowym aucie z salonu jest po prostu skandalem. Nie polecam tego auta nikomu przy zdrowych zmysłach. Kupiłem, bo \"stało na placu u dealera\" i było od ręki. Strzeżcie się tego wehikułu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dosyć elastyczny jak na tak mizerną pojemność, można wrzucać piątkę już przy 60 km/h i przy luźniej jeździe nawet mało wtedy pali. Niestety przy większych obrotach wyje niemiłosiernie - i nie jest to niestety rasowy gang.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest nieprecyzyjna, dwójka - a mam auto od nowości - od samego początku przy dynamicznym ruszaniu haczy jak cholera. To samo ze wstecznym. Zatrzymujemy się, sprzęgło, wsteczny i niewiarygodnie doznania dla uszu - a mianowicie: CCCHRRUUUUUUUPPPP - i oto mamy wbity wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jako-tako, potrafi wywalić przód z zakrętu, ale to nie jest sportowe auto, więc przy zwykłym użytkowaniu w ogóle nie ma sensu o to pytać.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj nie mam zarzutów. widać tyle, ile potrzebuje widzieć baba jadąca tym pojazdem po zakupy, bo do tego to auto się nadaje.
3,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń do niczego - wszystko jest \"po europejsku\" - nie ma się do czego przyczepić, wszystko jest tam gdzie trzeba. Chociaż... który matoł wymyślił to, że wycieraczki można wymienić jednie po otwarciu maski? No i żeby wymienić lewą żarówkę w światłach mijania to już trzeba mieć talent cyrkowca.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą jest ok. Kiedy silnik się rozgrzeje, w środku też jest ciepło. Latem natomiast.. o narodzie drogi... Klima huczy jak startujący Tupolew, ale efektów jej działań próżno szukać... poza tym ciekawostka: zbyt niski poziom płynu w chłodnicy ma negatywny wpływ (baaardzo negatywny - czyt. nie działa) na klimatyzację....
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 192 cm za kierownicą mogę usiąść dosyć wygodnie, z tyłu nie jeździłem i średnio mnie to interesuje.
3,0
Wyciszenie
Głośno już od 110 km/h, na autostradzie można ogłuchnąć. Jeżeli dodamy do tego hałas klimatyzacji, która nieudolnie próbuje schłodzić kabinę mamy dosyć masakryczny obraz sytuacji....
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja rozumiem, że to 1,6 benzyna, i wcale nie pali dużo. Tak szczerze to pali nawet w normie jak taką pojemność - średnia z 57 000 które przejechałem tym autem to 8,2 litra - z czego większość w mieście. To w czym problem? Ano w tym, że to auto nie jedzie tak, że powinno wymagać aż tyle paliwa. Pali za dużo jak na to co daje w zamian.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się nie zepsuło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi się nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,5
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Hatchback 5d