Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

ciechan, 14 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność silnika.
4,0
Całokształt
Więcej po samochodzie w tej klasie bym się nie spodziewał. Auto francuskie, ma 3 lata gwarancji i po tym okresie mam zamiar go sprzedać. Nic się nie psuje, jeździ dobrze, pali w normie... nie ma ani rewelacji ani się nie zawiodłem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest w miarę cichy, dobrze wchodzi na obroty. Moment dostępny w zasadzie już od niskich obrotów, na czwórce dobrze ciągnie od 2000. Piątka za krótka.
3,0
Skrzynia biegów
Dwójka potrafi zachrobotać przy dynamicznej zmianie biegów. Generalnie skrzynia bardzo delikatna i to czuć, trzeba się do niej przyzwyczaić. Biegi wchodzą precyzyjnie i gładko (z wyjątkiem tej nieszczęsnej dwójki). Zdarzyło mi się kilka razy, że nie wszedł wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Samochód dosyć twardy, prowadzi się pewnie. Słyszałem, że pojawiają się bliżej niezidentyfikowane stuki z tylnego zawieszenia. Mi nic takiego się nie przytrafiło.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto przez długą, pochyloną szybę sprawia wrażenie jakby przód był dłuższy niż jest w rzeczywistości. Trzeba się przyzwyczaić, że kiedy ze środka wygląda że mamy jeszcze 10-15 cm, to w rzeczywistości jest jeszcze co najmniej metr. Trzeba wyczuć. Przeszkadzają zbyt grube słupki z przodu. Do tyłu widoczność dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i tam gdzie tego szukamy. Peugeot mógł sobie jednak darować te kierunkowskazy. Lekkie dotknięcie powoduje, że kierunek miga 5 razy, klasyczne włączenie, że miga tak długo aż go wyłączymy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima (ręczna) spełnia swoje zadanie - w lato chłodzi, w zimę grzeje. Przy ustawieniu maksymalnej siły dmuchawy jest baaaardzo głośno - niestety. Na upale w czasie postoju chłodzenie mogłoby być lepsze. W zimę dosyć długo się nagrzewa powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie jechałem nigdy, z przodu nie mam czego się przyczepić (193 cm wzorstu, 110 kg wagi).
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100 słychać już powietrze opływające samochód, powyżej 110 trzeba podnosić głos, aby rozmawiać wewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd po roku miał kosztować 400 złotych, kosztował 1350 - hamulce, płyn od klimy itp - niestety - to minus posiadania nowego auta. Nic mi się w nim nie zepsuło, a mam auto dobrze ponad rok (kupione w salonie). Paliwa wciąga w mieście 9.0 litrów, w trasie potrafi zejść do 5,5 - 6. Tryb mieszany - jakieś 8 litrów - jak na tę pojemność i moc więcej bym nie wymagał.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno mi ocenić, bo to mój pierwszy nowy samochód. Na tle konkurencji nie wyróżnia się niczym w tym przedziale cenowym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zupełnie nic mi się nie zepsuło... nic mi nie przychodzi do głowy. Wsiadam i jadę, nic się nie psuje. Nawet żarówki świecą od nowości :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,5
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Hatchback 5d