Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

Entuzjasta, 16 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Brak przepustnicy może powodować dziwne reakcje silnika
4,0
Całokształt
To naprawdę dobry samochód. Jeśli chodzi o porównanie z konkurencją czy modelem 307 wypada bardzo korzystnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra kultura pracy silnika. Istotna, korzystna różnica w stosunku do pegeot 307 we wszystkich możliwych aspektach. Jedyny problem, który się czasem pojawia, to dziwne wrażenia akustyczne, przypominające "prychanie" tuż po uruchomieniu zimnego silnika. Serwis podczas prób usunięcia tego problemu ujawnia dużą bezradność i nie kryje zaskoczenia...
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów funkcjonuje dobrze, choć daleko jej do ideału. Brak postępu w stosunku do starszych modeli peugeot, ale być może oczekiwanie czegoś korzystniejszego byłoby idealizmem.
3,0
Układ jezdny
Znacząco lepiej niż w 307, ale niestety ogólnie przeciętnie. Samochód na krajowych drogach, zwłaszcza na poprzecznych nierównościach jest dość głośny i mało komfortowy. Znakomicie i bardzo bezpiecznie się natomiast prowadzi na zakrętach i przyzwoitych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność - znakomita, perfekcyjna lokalizacja słupków. Gorzej z komfortem cofania, ogólnie bardzo przydają się czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
W tym zakresie oceny auto jest niemal idealne. Można powiedzieć, iż jest to samochod nie tylko wewnątrz piękny, ale również bardzo komfortowy. Niemal, ponieważ lokalizacja schowków pozostawia nieco do życzenia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód charakteryzuje się bardzo przyzwoitą wentylacją. Chłodzi i ogrzewa szybko oraz komfortowo, czemu sprzyja lokalizacja nawiewów. Głośność pracy wentylatora jest w oczywistej sprzeczności z deklarowanym komfortem tego samochodu - na drugim biegu wentylatora jest po prostu bardzo głośno. Na trzecim wręcz hałaśliwie...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie dużo miejsca, ale jakby mniej niż w poprzedniku.
5,0
Wyciszenie
Pod tym względem samochód jest liderem w swojej klasie. Gdyby nie trudny do zniesienia hałas wentylacji byłoby idealnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zważywszy na wielkość auta i jego osiągi nic nadzwyczajnego, ale też nic tragicznego. Podczas jazdy miejskiej pali tyle, co modele konkurencji zaliczone do tej samej klasy, a poza miastem bywa, że nieco więcej. Wbrew informacjom sprzedawców z salonu wcale nie pali mniej od 307...
4,0
Stosunek jakość/cena
Za przyzwoitą cenę mozna kupić dobrze wyposażony, komfortowy i pod wieloma względami interesujący samochód.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy tak niskim przebiegu nie powinny się pojawiać problemy sygnalizowane w związku z uruchomieniem samochodu, przy zimnym silniku. Nawet, jesli one są drobiazgami, to niepokoić musi bezradność autoryzowanego serwisu podczas prób ich usuwania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 7 tyś. żadne poważne usterki się nie pojawiły. Samochód działa bez zastrzeżeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 I Hatchback 5d