Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Kombi

say, 7 lat temu
Silnik 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 199 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 307 II Kombi 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : cóż ogólnie na plus to dynamika silnika dosyć żywotny motor i dobre przełożenia biegów 3, 4, 5 i 6. Wyprzedzanie TIR-ów to przyjemność. Jeśli miałbym polecić to auto to oczywiście poliftowe /wiele rzeczy poprawione/ i z silnikiem 2.0HDI 90KM. znacznie mniej spali. Słabszy, mniejszy motor /1.6HDI/ relatywnie za słaby i szybko się wyżyłowuje bo trzeba go trzymać non stop na wysokich obrotach. Osobiście jeśli chodzi o Francuzy to wybrałbym jednak Citroena C5 II 2.0HDI 90KM. Lepiej wykonany i wyciszony no i fajne hydropneum. zawieszenie. Oczywiście mówię o zadbanym modelu a nie "złomach" z komisów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : BSI czasem wariuje oraz padł reg. napięcia w alternatorze. Nie zdziwcie się jak rano zastaniecie padnięty nowy aku - nic nie będzie działało!
Zawieszenie : delikatne tuleje wachaczy i łączniki drążków stabilizatora.. stuki zawieszenia - zwłaszcza tylne.
Układ hamulcowy : szybkie zużycie klocków hamulc.
4,0
Całokształt
Ogólnie to dobry samochód /posiadam wersję SW szklany dach/ jednak ma parę mankamentów. Bardzo twarde zawieszenie, przeciętne wyciszenie oraz ogrzewanie, przeciętna klimatyzacja, przeciętnej jakości materiały. I sporo pali w mieście /nie wierzcie, że w mieście spali 7 bo to kłamstwo. W miarę sprawnie poruszając się po mieście spali ok. 9l/100km , w trasie 6-stka 90-120km/h ok. 6-7 l/100km , w trasie ponad 120km/h ok. 9l/100km. Porównując MOC silnika do spalania to wychodzi przyzwoicie. Ogólnie auto średniak. Tragedią jest brak dostępu do silnika przez co mechanicy kroją duużą kasę za byle naprawę a samemu nie można zrobić prawie NIC! W Citroenie C5 jest duużo lepiej )) lepszy dostęp. Radio CD i zmieniarka CD są OK ale głośniki to porażka - ja je zmieniłem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc silnika daje sporo frajdy zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Niestety kosztem gwałtownego wzrostu zużycia paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
biegi dobrze zestopniowane ale 1 i 2 - za krótkie. Ogólnie dosyć oporne przełączanie biegów - jak to w Francuzach.
3,0
Układ jezdny
przeciętnie - bardzo twarde i stuki z tylnego zawieszenia
Komfort
4,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
ok
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
tak sobie, uczucie nie dogrzania i niedostatecznego chłodzenia
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
3,0
Wyciszenie
przeciętnie, cienkie szyby i brak wyciszenia drzwi
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeciętnie
3,0
Stosunek jakość/cena
przeciętnie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
może być; przy dużych mrozach - choinka w liczniku ale i tak lepiej niż w modelach przedliftowych tam to jest tragedia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
delikatne wtryskiwacze, pompa CR, świece żarowe i turbina - trzeba dbać - jeździć na dobrym ON i częściej wymieniać olej. I ten nieszczęsny FAP -porażka.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 II Kombi