Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Kombi

Robustboy, 12 lat temu
Silnik 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 307 II Kombi 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To moje pierwsze auto z dieselem. Silnik okazał się na tyle silny (moment obrotowy!), oszczędny, niezawodny i całkiem cichy, że teraz wybierając kolejne auto (już czas) biorę pod uwagę tylko silniki wysokoprężne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czujnik otwarcia tylnych drzwi, tylna wycieraczka i spryskiwacz
Układ hamulcowy : Tarcze hamulcowe zbyt często do wymiany
4,0
Całokształt
To mój już trzeci komentarz - teraz po przejechaniu 140tys km w ciągu 5 lat. Mogę podsumować, że w tym czasie byłem bardzo zadowolony z mojego 307SW - oprócz kilku niedoróbek i usterek okazał się całkiem wygodnym i niezawodnym autem, którym jeździłem codziennie do pracy, zwiedzałem Polskę i Europę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto mam od nowego - silnik nigdy mnie nie zawiódł.
3,0
Skrzynia biegów
Są zacięcia na na niskich biegach.
4,0
Układ jezdny
Trochę słabo pracuje wspomaganie kierownicy. Na wybojach - dość sztywne zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Chyba coś musi być ze mną, bo przednie słupki bardzo mi przeszkadzają, a dwie inne osoby uważają, że nic im w 307 nie przeszkadza. Widocznie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) Widoczność do tyłu i na boki wystarczająca.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto długo się nagrzewa (pewnie wina diesla), ale też poziom nagrzewania, wentylacji ledwo wystarczający. Wentylator na biegu 3/4 i 4/4 wydaje sporo hałasu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To zdecydowana zaleta tego auta. Porównując z innymi autami tej wielkości 307SW ma dużo przestrzeni z przodu i z tyłu. Mi szczególnie odpowiada luz przy łokciach (szerokość)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika jest dobre (silnika diesla mało słychać we wnętrzu auta), ale przy szybszej jeździe narasta hałas od przepływającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście staropolski zwyczaj każe narzekać na ceny, ale trzeba przyznać że, zużycie paliwa utrzymywało się na przyzwoitym poziomie (aktualnie utrzymuje się na poziomie 6,5 - 7l/100km w jeździe mieszanej), a ceny przeglądów/napraw nie były wyższe niż w innych autach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena auta była adekwatna do jakości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tych drobiazgów trochę było: Taśmowy czujnik cofania - właściwie od początku nigdy dobrze nie działał. Czujnik otwarcia tylnych drzwi - co kilka miesięcy zalewany jest wodą (może skraplającą się wodą?) - muszę go suszyć (demontaż osłon) Od ok.1/2roku wycieraczka tylna ze spryskiwaczem zaczęła samoczynnie włączać się chwilowo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu przeszło 5 lat od zakupu w salonie auto nigdy nie zawiodło, zawsze odpalało, nie było żadnych większych napraw z wyjątkiem: Tarcze hamulcowe (zbyt często są do wymiany, pierwszy raz po 30tys). Chłodnica klimatyzacji - po 5 latach przerdzewiała i rozszczelniła się.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 II Kombi 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 II Kombi