Cichy, beż żadnych wibracji na kole kierowniczym a tym bardziej na siedzeniach. Autka z grupy VW czy Mazda to jeżdżące wibratory. Można śmiało napisać, że jest porównywalny głośnością i kulturą pracy z silnikiem benzynowym. Zarówno na zimno jak i ciepło.
Elastyczny (wersja 109KM), dynamiczny, ekonomiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi jak na francuza wchodzą bardzo dobrze, odpowiada mi skok dźwigni, przełożenie skrzyni. czasem wsteczny trzeba zarzucić dwa razy, ale to norma w autkach.
4,0
Układ jezdny
Zakręty stabilnie pokonuje, sama trwałość zawieszenia nie najlepsza, ale praca OK. Szybko siadają końcówki drążków i łączniki stabilizatorów. Cichsza praca niż np w VW.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę ciężko wyczuć na początku koniec i tył autka, z kabiny wydaje się, że już dotykasz zderzakiem drugie autko a jak wyjdziesz na zewnątrz to jeszcze jest dużo miejsca. Nie mam czujników parkowania, ale gdyby było to przydałyby się. Z za kierownicy widoczność dobra, dość mocno przeszklona kabina.
4,0
Ergonomia
Wszystko łatwo opanować, nie ma za dużo guzików, sterowanie radia i tempomatu przy kierownicy, podobnie komputer pokładowy. Klimatronic, łatwy w obsłudze, czytelny wyświetlacz. Pozycja za kierownicą OK, ale w moim modelu nie ma podparcia lędźwi, co dziwi, bo jest np regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera. Fajny schowek na okulary i miło podświetlone lusterka w osłonach przeciwsłonecznych. Trochę za niski podłokietnik z tyłu. Z przodu podłokietniki bez regulacji, ale ustawione są OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość wydajna, ale lepiej używać klimy. Zaskoczyło mnie to, że gdy włączysz klimę w tryb auto, nawiewy wcale nie szaleją i komputer spokojnie stara się dojść do zadanej temperatury. Dwustrefowy klimatronic to bardzo przydatne urządzenie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o miejsce z przodu, to jest jak najbardziej OK, a tyłu dramatu nie ma, ale cudów też nie. Trzeba wziąść pod uwagę, dość wysoko poprowadzoną linię dachu, więc wysocy nie będą wadzili o niego. Bagażnik duży, dodatkowe uchwyty do mocowania siatki lub bagażu oraz schowki na drobiazgi w bagażniku cieszą. Bardzo głęboki i duży klimatyzowany schowek z małymi kieszonkami na drobiazgi.
4,0
Wyciszenie
Dla mnie OK, trzeba pamiętać, że to nie mercedes czy BMW. na postoju prawie nie słychać silnika, tylko dmuchawa, podczas jazdy do 160km/h jest ok, ale jak to w dieslu nie ma wiekszej różnicy (odczuwalnej) czy jedziesz 90 czy 130, szumy powietrza opływającego karoserię są znośne, nie ma gwizdania czy czegoś podobnego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie około 1,5l/100km mniej niż silnik 2.0, ale jak pogonisz pod 200km/h to komputer pokazuje 12,5litra :) przy spokojnej jeździe bez wiekszych kombinacji możesz zejść do 5,5 litra i to po mieście !! trasa spokojnie 4,5 litra. Jak na wcale nie takie małe autko i jego osiągi to bardzo dobry wynik. Jedno małe ale, zauważyłem, że komp o dziwo oszukuje ale w dół, moje własne pomiary było o około 0,5litra większe :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak najbardziej OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go za krótko aby coś tu napisać obiektywnie, na razie OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam go za krótko aby coś tu napisać obiektywnie, na razie OK.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
[l/100km]