Dałbym 4.5 gwiazdki, ale tego nie przewidziano. Autem jeżdżę od ponad 6 lat. W sumie jestem z niego bardzo zadowolony. Trochę awarii się przytrafiło (patrz szczegóły), choć tylko jedna, z mojej winy, unieruchomiła samochód: stare świece. W sumie niewiele na ponad 10 lat jeżdżenia. Dość dużo pali (jak każdy wolnossący 2.0 Pb), samochód głównie jeździ po zatłoczonym mieście (Kraków). Silnik bierze ok. 1.5-2.0 l oleju na 10000 km. Żadnych problemów z elektroniką czy elektryką (z wyjątkiem kostek H1 w przednich reflektorach). Żarówki przepalają się rzadko (średnio 1-2 na rok). Zero korozji. Podsumowując. Bardzo udany samochód. Pakowny, wygodny, mocny, ergonomiczny, dobrze się prowadzi i stosunkowo mało awaryjny. Żal będzie się rozstawać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, mocny, bezawaryjny i niestety paliwożerny, zwłaszcza w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Nic nie haczy, nie huczy. Biegi wchodzą dość miękko. Mnie to nie przeszkadza. Niekiedy brakuje 6-ki.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze. Dość czuły na słabo wyważone opony (drgania powyżej 120-130 km/g).
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają mocno wysunięte przednie słupki, trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak należy. Trochę denerwuje "Economic mode", którego nie da się wyłączyć, ale z drugiej strony zabezpiecza przed rozładowaniem akumulatora. Bardzo ergonomiczne fotele przednie. Świetne na długie dystanse. Żadnych odkształceń czy przetarć (wersja Sporty)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze (brak skali, znów dałbym 4.5 gwiazdki). Bardzo skuteczny klimatronik, skuteczny i szybki tryb usuwania zamglenia przedniej szyby. Cały czas, z wyjątkiem mroźnych dni i pierwszych kilometrów w czasie upału, włączony tryb „Auto”.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary zewnętrzne, zwłaszcza stosunkowo niewielką długość (tylko 4.40 m) jest doskonale. Duży, regularny, łatwo dostępny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Tylko dobrze. Przy większych prędkościach, powyżej 130-140 km/g, zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na wolnossący benzyniak 2.0, spalanie jest przeciętne. Części dość tanie, naprawy łatwe, samodzielnie lub w zaprzyjaźnionym warsztacie specjalizującym się we francuzach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z powodu stereotypów wyjątkowo niedoceniony „francuz”. I bardzo dobrze dla kupujących używane. :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę drobnych usterek samodzielnie naprawionych: wymiana zębatki w klimatroniku (typowa przypadłość - dmuchało ciepłym powietrzem), „wariująca” tylna wycieraczka (pomogło rozebranie i przeczyszczenie), wymiana kostek H1 w reflektorach (na proste złączki), wymiana łączniki stabilizatorów po 100 tys. km. Wymiana czujnika temperatury i czujnika stop.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymienione sprzęgło z powodu zużycia łożyska wyciskowego (częsta jazda na półsprzęgle przez panie), chłodnica klimy i łożysko w tylnym kole.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]