Za częst bywam w serwisie. I moim zdaniem tylko raz z istotnego powodu. Reszta to fałszywe alarmy komputera.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjne przyśpieszenie (a poprzednio jeździłem Mondeo V6 170 KM).
5,0
Skrzynia biegów
Chociaż nowy samochód miał wadę synchronizatora III/IV biegu - naprawa gwarancyjna. Póżniej bez problemów. Wybiera bardzo precyzyjnie, a lubię "wachlować" biegami!
5,0
Układ jezdny
Mam wersję Intense - bardzo dobre sprężyste zawieszenie do szybkiej jazdy. Przez kilka dni jeździłem wersją HDI 90 KM w wersji podstawowej i miałem wrażenie "pływania" samochodu w zakrętach i przy prędkościach powyżej 130 km/godz. - zbyt miękkie.
Komfort
2,0
Widoczność
Prawe lusterko zewnętrzne ma zbyt duży martwy obszar widzenia - nie można na nim polegać przy zmianie pasa ruchu z lewego na prawe. Lusterko środkowe ograniczone do tylnej szyby właściwie nieprzydatne. Ale jedynym samochodem, w którym nie musiałem zmieniać szybek lusterek to Mondeo w poprzedniej wersji. Zmieniałem szybki na szerokokątne w PF 125p, Polonezie, Nissanie Vanette, VW Passacie, no i w Peugeocie 307.
3,0
Ergonomia
Żle wyprofilowane fotele. Brak podparcia lęźwiowego.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaba bierna wentylacja wnętrza. Konieczne jest używanie dmuchawy na stałe. W deszczowe dni trzeba dołożyć klimatyzację. Jazda z 5 osobami bez klimatyzacji przy zamkniętych szybach nie jest możliwa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zbyt mało miejsca z tyłu nawet przy przeciętnie wysokim kierowcy.
5,0
Wyciszenie
Diesel, a praktycznie nie słychać ani silnika, ani oporów powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie 6,8 l/100 km w ruchu mieszanym. Miasto 7,0. Trasa przy bardzo ostrej jeździe 7,2.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wystarczy porównać ceny i wyposażenie Forda Focusa, VW Golfa, czy Audi A3.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z błahych powodów zapalają się różne kontrolki. Trzeba jechać do serwisu i po 5 min. problem jest rozwiązany. Uciążliwe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od nowości uszkodzony synchronizator III/IV biegu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW
[l/100km]