Silnik
: Bezapelacyjnie największa zaleta teo auta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Czasami lubi wystraszyć jakąś kontrolką
5,0
Całokształt
Auto zaskakuje pozytywnie. Przede wszystkim jest to zasługa silnika, który zapewnia komfort i fajne odczucia jak na diesla. 307 prowadzi się bardzo przewidywalnie, niestety odbija się to na twardości zawieszenia przy wjechaniu w dziurę. Auto nie ma wielu wad, nie psuje się przesadnie (polifty są zdecydowanie bardziej dopracowane), a osiągami zaskakuje wiele osób. Mimo że to hatchback da się spakować na wakacje w 4 osoby, a auto mimo obciążenia zapewni elastyczność na trasie. Wyposażenie tego auta również zaskakuje bardzo pozytywnie. W aucie o wartości koło 15 tysięcy mamy wygodne półskórzane siedzenia, tempomat, podgrzewane fotele czy dwustrefową klimatyzację
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt tego auta. Bezawaryjny, bardzo dynamiczny, nieźle jak na diesla brzmiący. Wymieniamy olej regularnie, lejemy dobre paliwo, nie piłujemy zimnego silnika= auto się nie psuje. Przez 15 tysięcy między wymianą oleju nie trzeba w moim przypadku dolewać choćby mililitra
5,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią wszystko jak najbardziej w porządku, biegi wchodzą bezproblemowo. Przy dynamicznej jeździe również się sprawdza. 6 bieg to duża zaleta która sprawia, że przy 170 km/h mamy 3 tysiące na obrotomierzu i spalanie 8 litrów
4,0
Układ jezdny
Kolejne pozytywne zaskoczenie. Auto prowadzi się naprawdę jak na swoją klasę bardzo dobrze. Komfortem nie grzeszy, ale może być to też kwestia opon o małym profilu
5,0
Karoseria
Żadnych problemów
Komfort
5,0
Widoczność
Nic nie można zarzucić
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Peugeot miał ciekawy pomysł na umieszczenie za kierownicą przycisków od tempomatu i radia. Na początku ciężko, ale po czasie doceniam to
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zdarzyło się, że klimatyzacja nie chłodziła dostatecznie mimo przejścia serwisu, natomiast na co dzień bez problemów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na hatchbacka to bardzo dobrze, a ogólnie to bardzo przyzwoicie. Podróż czwórki dorosłych osób nie jest problemem
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Nawet przy prędkościach powyżej 150 można bez problemu rozmawiać. W mieście również klekot diesla nie uprzykrza życia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie i to jest ogromny plus. Części i naprawy Peugeotów są tańsze niż niemieckich aut, a wcale nie psuje się częściej. Spalanie w granicach 5-8 litrów. Przy jeździe 90 mamy 5 lub mniej, przy 140 koło 6,5, natomiast przy 170 koło 8. W mieście 6 bez korków, 8 przy dużych korkach. Nie ma na co narzekać zdecydowanie
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj marki francuskie deklasują rywali z podobnych roczników i o podobnym wyposażeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami lubi wystraszyć pokazując jakiś błąd, lecz zwykle nie jest to nic strasznego i znika po odpaleniu auta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW
[l/100km]