Silnik
: auto niezawodne, trzeba tylko wymieniać olej max 15 tys. km, mało pali, ciche, zawieszenie trwałe jak w golfie, dobrze się prowadzi, dementuję pogłoski o awaryjności tego auta, oprócz małej usterki przełącznika świateł, nie wpływającej na eksploatację, auto można kupić w tym samym roczniku taniej w stosunku do kia ceed o ok. 3-4 tys. zł, od golfa 5 taniej o ok. 6-7 tys., nie piszę o japońcach bo ich ceny to kosmos. Wrażenia z jazdy podobne, zaletą silnika 9HX jest brak turbo ze zmienna geometrią, brak dwumasy i filtra cząstek, jest bardziej niezawodny niż 1.9 tdi, gdzie przy 100 tys. 30% właścicieli regeneruje turbo a przy 200 tys. wymienia dwumasę za min. 1600 zł, nie ma oprócz oleju i filtrów kosztów eksploatacyjnych. sprzęgło podobnie jak w 1,6 crdi kosztuje ok. 300 zł.