Zawieszenie
: Wygodne, a mimo to pewne powadzenie, porównywalne z nowym volvo V40 który testowałem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Śniedzieją styki i zaczyna się cyrk
Inne
: Wymiana chłodnicy klimatyzacji co 3 lata to przegięcie
Zawieszenie
: szybko wyrabiają się gumowe elementy i zaczyna stukać...
2,0
Całokształt
Dość sympatyczne toczydło, ale masa drobnych i grubszych usterek mocno zniechęca
Wrażenia
4,0
Silnik
Daje radę, akurat mało awaryjny, do wyprzedzania trze ba jednak zredukować i żyłować na obroty
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny lubi wskoczyć do połowy i wtedy czasem pojedzie, a czasem zazgrzyta głośno i nie pojedzie:) Dobór przełożeń ok, ale bardzo brakuje 6. biegu
4,0
Układ jezdny
Jest wygodnie, dobrze się trzyma na zakrętach, choć przy szybszym pokonywaniu ciasnych łuków lubi płużyć na zewnątrz, mimo nagłego i nieprzyjemnego stukotu esp
Komfort
5,0
Widoczność
słupki przednie są szerokie, ale nie zasłaniają, duża przednia i tylna szyba
2,0
Ergonomia
b. nisko umieszczone niewielkie guziki i pokrętła ogrzewania, trzeba oderwać na długo wzrok od drogi, a na dziurach to ciężko ustawić małe delikatne pokrętełka. Plastiki kiepskiej jakości, te w kabinie trzeszczą i stukają, a te w komorze silnika (np. pokrywa akumulatora) po kilkukrotnym zgięciu/odpięciu itp. pękają i się łamią
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
jeśli nie włączy się klimy, momentalnie parują szyby. Przy nawiewie na szyby dmucha też lekko na nogi - nie wiem, może to tylko wada mojego modelu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wysoko i szeroko, wygodne miejsce na lewą stopę kierowcy, z tyłu 3 nieduże osoby w miarę wygodnie jadą
4,0
Wyciszenie
Silnik miło warczy, ale po przekroczeniu 4500 obrotów /120 km/h jest b. głośno, przy 150km/h praktycznie nie da się słuchać muzyki
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość spore spalanie jak na gabaryty i wielkość silnika, do 90km/h jest niskie, a powyżej 110 rośnie astronomicznie. Dużo drobnych usterek, zamienniki kiepskiej jakości, a oryginały z ASO drogie, są też nietypowe rozwiązania, np. zintegrowane tylne tarcze i łożyska, co podnosi cenę takiego elementu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnóstwo problemów z elektryką - śniedzieją styki, i potem jest dyskoteka z lampami, samoczynne otwieranie bagażnika itd. Także łamią się i pękają plastiki od otwierania maski, pokrywy akumulatora i bezpieczników itd
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy instalacji LPG okazało się, że wtyczka węża z paliwem jest jednorazowa, odkryłem to w trasie, gdy za autem ciągnęła się smuga wylanej benzyny. I drugi raz w ciągu 3 lat muszę wymieniać chłodnicę klimy za jedyne 400-500 zł
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW
[l/100km]