Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Kombi

S, 10 lat temu
Silnik 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 224 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 307 I Kombi 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ocenie te auto dość obiektywnie i kierując się tym co faktycznie miało miejsce. Jak każde auto ma swoje plusy i minusy. Posiadałem wersję z dachem panoramicznym, a kupiliśmy je z żoną, ponieważ to fajny i przydatny bajer, a wyszło tak, że dach ten przez ponad rok użytkowania otwarty był ze 3 razy ze względu na to, że w zimę i tak nic nie widać, bo pełno na nim lodu, a w lato grzeje jak cholera. Przyznać mu trzeba, że z zewnątrz wygląda pięknie szczególnie w kombi. Światełka świecą dobrze i ma dobrą widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu, choć z przodu przeszkadzają trochę masywne słupki,ale jest ogólnie ok. Samochód jest świetny i bardzo wygodny zarówno w długie trasy jak i krótkie dystanse. Ma dość niskie spalanie i dobrze wyciszony silnik. No, ale teraz czas na jego minusy. Materiały użyte w środku nie są najlepszej jakości. Wszelakie plastiki szybko się wycierają, podobnie jak osłonka gałki zmiany biegów. Z siedzeń potrafi wychodzić gąbka ze względu na użycie za krótkich materiałów-oszczędność. Części do najtańszych nie należą, np: łożysko koła przód ok. 260 zł. Moja 307 miała duże problemy z elektryką, a szczególnie z nawiewem (źle dopracowane chłodzenie kondensatora przez co wypalała się kostka i przewody), a żeby to wymienić trzeba rozebrać pół kokpitu i sama część też nie mało kosztuje. Przy większej wilgoci zacina się zamek tylnej klapy -jest elektryczny. Ogromny defekt jaki miało te auto to FAP, lub jak kto woli filtr cząsteczek stałych- u mnie decyzja była prosta wywalić to dziadostwo i po tym zabiegu się uspokoiło, koszt ok. 1000 zł. Kolejna rzecz, która u mnie wyszła to padający powolną, aczkolwiek sukcesywną śmiercią układ paliwowy, pompa+pompowtryski koszt lepiej nie mówić. Nie jestem już posiadaczem tego auta i przy nim cieszyłem się dwa razy: jak kupiłem, a jeszcze bardziej jak sprzedałem. Podsumowując jest to auto bardzo wygodne i przestronne, ma świetną sylwetkę i dużo ciekawych rozwiązań, ale na miłość boską ile można wsadzić kasy w naprawy drobnostek, oraz grubszych usterek i awarii?!? Nikomu nie będę odradzał zakupu, ale należy dwa razy się zastanowić zanim się go kupi, bo można wpakować się w straszne bagno.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 I Kombi