Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Kombi

Mój najgorszy samochód, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDi 8V 90KM 66kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 10 tys. km
Peugeot 307 I Kombi 2.0 HDi 8V 90KM 66kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
2,85
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Ogólna ocena niedostateczna. Nigdy nie kupię żadnego peugeota a kiedyś ceniłem markę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Samochód użytkowałem od nowości jako służbowy i było to jedno z najgorszych aut jakimi przyszło mi jeździć (a przejechałem w ciągu 30 lat od uzyskania prawa jazdy pół mln km, jeżdżąc w wielu krajach, kilkunastoma autami, nie licząc krótszych, testowych i innnych, przejażdżek autami z wypożyczalni, zastępczymi, kolegów, rodziny itp.) Długa lista ustetek tego modelu (a firma miała ich więcej i z wszystkimi było podobnie, przy czym żaden nie był bezawaryjny) zacznę od elektroniki, którą auto jest wypchane na maxa, także tam, gdzie nie ma to sensu (np. sterowanie kierunkowskazami, które w większości aut oparte jest na sprawdzonym od lat układzie elektromechanicznym i dlatego działa bezawaryjnie - tutaj zastąpiono układem elektronicznym, który wyczynia cuda: np. powrotnik odbija do pozycji zerowej a potem włącza kierunkowskaz przeciwny, w czasie jazdy po łuku przy lekko skręconej kierownicy nie można włączyć kierunkowskazu w stronę przeciwną do skrętu); w trakcie jazdy w nocy nagle cała deska rozdzielcza i światła mijania zaczynają migać (zapalać się i gasnąć na przemian); drzwi nie da się wyregulować i albo odstają, albo wpadają za głęboko, poza obrys karoserii, ponadto coś w nich - zamek - kołacze i trzeba było w serwisie coś "dorobić", żeby przestało; hamulce - niekończąca się walka z serwisem; wlew paliwa - cieknie; po ok. miesiącu użytkowania urwał się - w trakcie jazdy - lewarek zmiany biegów w momencie zmiany z 2 na 3 i auto zaczęło się toczyć bez możliwości kontroli silnikiem. I tak dalej... Samochód jak z koszmaru. Przy tym niska kultura pracy silnika HDI (wbrew powszechnym zachwytom), mulasty silnik z kiepskim przyspieszeniem i brakiem takowego przy jeździe po lekkim wzniesieniu, V-max niska, a na wzniesieniu nie przekraczająca 140 km/h - co przy aucie z tego segmentu jest skandalem; zawieszenie toporne i prymitywne (zwłaszcza tylne: belka skrętna): auto sprawia wrażenie dużo lżejszego, podrzucanego na nierównościach. Na dziurach dobija, słychać tłuczenie. Plastiki deski roździelczej kiepskiej jakości - także dużo gorzej spasowane (niż np. w VW); wyposażenie dość marne (jeden centralny uniwersalny wyswietlacz dla wszystkich funkcji - radio, klima, zegar, komputer), wzornictwo brzydkie wewnątrz. Ogólne wrażenie jak z dość tandetnego koreańczyka sprzed 10 lat, przy dużo gorszej jakości. Ale najbardziej porażająca jest jego usterkowość i zawodność. Do tego wszystkiego dołożę jeszcze jeden wielki problem: fatalna obsługa w sieci dilerskiej Peugeota w całej Polsce (mając dłużej ten samochów w końcu poznacie wszystkie serwisy). Po jakimś czasie, po wielu wizytach w różnych ASO, wychowałem sobie jeden serwis i zaczęli traktować mnie jak klienta.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo przeciętna. Auto w tej wersji ma za mało mocy, skrzynia manualna nie pozwala na wiele. Mocowania mechaniczne lewarka - jak się okazało w serwisie, plastikowe - rozpadły się po miesiącu.
3,0
Układ jezdny
Bardzo przeciętny.Prowadzenie mało precyzyjne, zawieszenie i wspomaganie nie dające możliwości "czytania" nawierzchni i dobrego kontaktu. Zawieszeni tylne toporne.
Komfort
3,0
Widoczność
Niepotrzebne trójkątne słupki z przodu utrudniają widoczność i nie pomaga wysunięta do przodu, daleko na maskę, olbrzymia szyba czołowa. Mimo wielu okien (wersja kombi) widoczność do tyłu tylko dostateczna.
3,0
Ergonomia
Przeciętnie. Bez fajerwerków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działała sprawnie, o dziwo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne wsiadanie, wysiadanie. Wysoka pozycja za kierownicą poprawia widoczność do przodu. To jedna z nielicznych zalet pojazdu.
4,0
Wyciszenie
Silnik diesla, mimo że comon rail, jest za głośny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych osiągach - dość marnych - auto nie jest bardzo ekonomiczne.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nieopłacalny zakup, biorąc relację jakośc - cena.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo usterkowe, zawodne auto.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo problemów poważniejszych: zwłaszcza hamulce.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 8V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 I Kombi