W sumie świetne auto- wygodne, szybkie, dobrze wyglądające i oszczędne. Byłoby dla mnie uszyte na miarę- 3 osobne fotele z tyłu, świetna przestrzeń bagażowa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczny i zwinny. W trasie prędkości 160 km/h nie są mu straszne, a zachowuje przy tym rozsądne spalanie. Szkoda, że jest tak potwornie awaryjny. Po tym jak pękła śruba napinacza paska musiałem wymienić silnik. Pół roku męczyłem się z turbiną. Dodatkowo nieszczęsny FAP. Stąd zaledwie średnia ocena pomimo kulturalnej i efektywnej pracy (jeśli aktualnie jest w stanie pracować).
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia zapewnia elastyczność i niskie spalania przy dużych prędkościach. Chodzi względnie precyzyjnie, z niewielkim skokiem. Minus za dwumasę.
4,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności. Autro prowadzi się pewnie i komfortowo, choć nie do końca precyzyjnie. Na początku narzekałem też na zbyt silne wspomaganie, do tego jednak można się przyzwyczaić. Tutaj nie mam zastrzeżeń. Minus za konstrukcję, która sprawia, że pęknięta sprężyna amortyzatora wbija się w koło- dobrze, że przytrafiło mi się to na postoju.
Komfort
4,0
Widoczność
Spore powierzchnie przeszklone, doskonałe do manewrowania. Spora martwa przestrzeń kilka razy przyprawiła mnie o mały zawał, ale tego też można się nauczyć.
5,0
Ergonomia
Szalenie wygodne, pakowne auto. Bez problemu mieści wszelkie graty, dobry dostęp do foteli dla ludzi montujących swoje pociechy w nosidełkach. Wygodne fotele, te tylne pojedynczo wymontowywane dają duże możliwości aranżowania przestrzeni bagażowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawny nawiew, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Absolutnie bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodna pozycja za kierownicą, dużo miejsca dla pasażerów- tych wyższych również. Sporo miejsca na nogi, wygodne fotele. Podróżuje się naprawdę komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Nie jest to najlepiej wyciszony samochód. Jest zupełnie przeciętnie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W codziennej eksploatacji może nie jest źle, głównie ze względu na niskie spalanie. Niestety awaryjność jednostki napędowej podnosi koszty utrzymania do astronomicznych poziomów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena rynkowa dobrze utrzymanych używek jest wręcz śmieszna, a samochód oferuje bogate wyposażenie. S
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzeczy drobne psują sie sporadycznie. Wrażliwe są jedynie tylne łożyska połączone z tarczami- to doskwierało mi najczęściej. Poza ty- nie jest źle.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z tym jest gorzej. Turbina, silnik do wymiany. Wiecznie coś temu samochodowi dolega. Może i jestem przeczulony, bo z każdym drobiazgiem lecę do mechanika, ale serwisuję go na bieżąco a i tak czeka mnie wymiana dwumasy, pompy paliwa i przekładni. Dobrze, że wymianę silnika mam już za sobą :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW
[l/100km]