Inne
: Niezawodność. To prawdziwe zaskoczenie. Poza tym silnik 1,6 HDI 109KM. Kapitalne zabezpieczenie antykorozyjne i mocne, skuteczne hamulce. I to spalanie... Sądzę, że ze średnim można zejść nawet do 4,1.
5,0
Całokształt
Auto spełniło moje oczekiwania. Ekonomiczy, niezawodny (!!!), żwawy, cichy, niekopcący diesel, spalający minimalne ilości ON, wygodny, zbajerowany i praktyczny w środku, o eleganckiej, niestarzejącej się sylwetce, w całości ocynkowany. Polecam modele z końcówki serii. Posiadacze 406 z lat 2003-2004 coś wiedzą na ten temat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik diesla wybrała Mazda, Ford i cały koncern PSA. Dynamika, niewiarygodna oszczędnosć, niegłośna praca. Jestem zaskoczony jak ta mała jednostka radzi sobie z 1,5-tonowym autem.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma najmniejszych problemów, wszystko wchodzi precyzyjnie, skrzynia pracuje dobrze, ktoś pisze o "wędrówkach" lewarka, to mnie bardzo dziwi, w moim roczniku to zjawisko nie występuje, nie daję oceny 5 bo mam swoje preferencje - wolę krótsze skoki. Poza tym wg mnie z 1-ki samochód powinien ruszyć bez dodawania gazu.
5,0
Układ jezdny
O, nie wiem kto i dlaczego może przyznawać Peugeotowi niskie oceny za układ jezdny. Dowodem ludzkiej głupoty jest fakt, że jeden daje niską, bo "jest za miękkie", drugi daje niską bo.. "jest za twarde". Co najmniej 4,0 się należy, doskonale tłumi nawet przejazdy kolejowe, nic nie stuka, nie skrzypi, brak luzów, zawieszenie w sam raz. O wiele lepiej niż w innych markach. Samochód świetnie trzyma się drogi. Minus od "piątki" za promień nawracania. Doskonałe hamulce (po wymianie tarcz), samochód ciężki staje jak wryty, uwaga na spóźnialskich z tyłu!
Komfort
5,0
Widoczność
Miałem dać 4, ale ile samochodów ma szklany dach? Do tego duża szyba przednia, dobre lusterka, wydajne reflektory, wycieraczki prawidłowo reagujace na deszcz. Do tyłu? Jak w kombi czy minivanie, przy czym od niektórych (A-klasse, Nissan Tino) różni się sporo na plus. Minus za światło wstecznego. Spory.
5,0
Ergonomia
Praktyczny. Wszystko pod ręką, sterowanie kompem i radiem pod palcami, ustawne, składane idywidualne siedzenia, stoliczki dla dzieci, klimatyzowany schowek z wnękami na papiery, duże kieszenie boczne, szufladki pod siedzeniami, podłokietniki, ISOfix, porządek z narzędziami, naprawdę nieźle jest.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klima, której silnik nie czuje. Znakomite rozprowadzanie, również do tyłu. Minus 1 pkt za głośny nadmuch na najwyższych stopniach i przeciętną skłonność do parowania przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto trudne do pobicia w swojej klasie. Nie ma pasażera, który by narzekał (chyba że jedzie się w 7-kę). Płaski, ogromny po wyjęciu siedzeń bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie super. Najcichsze z moich dotychczasowych, a pierwszy diesel. Nawet jako chwilowy użytkownik innych marek, uważam, że wyróżnia się na plus. Wsiądźcie do Nissana Almera Tino, z 2004 roku, naprzeciwko Peugeota to jest kombajn Bizon!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najsolidniejsza ocena. 1,5-tonowe auto spalające 4,5 ON? Nigdy nie przekroczyłem 5,0. Na jego niewielkim baku można przejechać 1300km. Mój rekord to na razie 1303. Na wakacjach zajeżdżałem do ASO w Krośnie, bo ma opinię dobrego i najtańszego w Polsce. Potwierdzam.
5,0
Stosunek jakość/cena
3,5-letni praktyczny minivan na 7 osób, cały zelektryfikowany, zadowalający się 4,5 l ON za 30 tys. zł? Proszę pokazać mi w tej cenie lepszą alernatywę...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Nawet w czasie powodzi w górach. Ściana deszczu, ulice zalane, mosty pozamykane i tak przez kilka dni, a on nic. Naprawdę nic mi się nie zepsuło od początku po dzień dzisiejszy. Oby tak dalej.