Silnik
: Spalanie jest bajecznie niskie jak na samochód tej wielkości
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: urywająca się linka windy koła zapasowego
Silnik
: po 220 tysiacach padł katalizator
Układ elektryczny
: właczenie świateł pozycyjnych powodowało włączenie klaksonu
4,0
Całokształt
Największe zalety tego samochodu to ekonomia silnika HDI, pakowność i nowoczesny, niestarzejący się póki co design, zwłaszcza wnętrze robi wrażenie auta z wyższej półki. Wady - duże obciążenie silnika przy jeździe autostradowej (hałas + wzrost spalania), słaba jakość niektórych elementów wykończenia
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest praktycznie bezawaryjny po 270 tysiącach, bez wycieków - jeżdżę wciąż na pełnym syntetyku, bez żadnych kłopotów z turbiną.
5,0
Skrzynia biegów
Bezawaryjna po 11 latach użytkowania
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobrze się trzyma
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Regulator nawiewu czasem się psuje, za to klima (standardowa bez bajerów) działa dobrze i nie powoduje znacznego wzrostu spalania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Chociaż w porównaniu ze starszymi autami z tego segmentu wyciszenie jest dobre, to, niestety, po wymianie głośników z przodu plastiki strasznie trzeszczą - drzwi wymagałyby porządnego wytłumienia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest największa zaleta tego auta - 11-letnie kombi pali wciąż tak mało, że dla mnie to już dyskomfort kiedy przekracza 5 litrów, co zdaża się właściwie tylko na autostradzie
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdażają się drobne problemy, zwłaszcza z elektryką, przestaje działać któryś bieg nawiewu, coś tam się dzieje ze światłami - typowo francuskie usterki, upierdliwe ale do rozwiązania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było jeszcze ani jednej usterki, która spowodowałaby unieruchomienie auta.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 HDi 8V 68KM 50kW
[l/100km]