Silnik pracuje cicho (oczywiście poniżej 3500 obrotów/min :) ), ale ... Ma bardzo słaby "dół", czyli do 3000 jest żółwiem, powyżej czuć te 136 KM. Po drugie (z tego co rozmawiałem z innymi użytkownikami tego silnika) jest problem ze zużyciem oleju. U nie ok. 1 litr na 3000 km (zero wycieków, spaliny nie są zabarwione na niebiesko, analiza spalin super). Układ katalizatora - bez zarzutu (lepiej niż niektóre nowsze modele - CO na biegu jałowym - 0,1%), jedynie mały problem z 2 sondą lamdba - typowa usterka układu podgrzewania tej sondy.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety wg mnie brakuje 6 biegu. Przy prędkości 140 km/h jest ponad 4000 obr. Ale praca bez zarzutu, biegi wchodzą precyzyjne, skrzynia pracuje cicho. Sprzęgło padło (a dokładnie mówiąc łożysko oporowe) przy 150.000 km.
4,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie, sprawdza się na równej drodze. Na wyboistej ma tendencję do delikatnego kołysania na boki (amortyzatory i stabilizator ok). Musi mieć bardzo dobre opony, żeby tył nie uciekał na zakrętach. Koszty wymiany przedniego zawieszenia nie są wysokie. Często padają łączniki przedniego stabilizatora.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeszkadzają szerokie słupki przednie i środkowe (duże martwe pole widzenia). Dodatkowo kiepska widoczność do tyłu przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dostępne bez odrywania wzroku. Jedynie problem z przełącznikiem kierunkowskazów (standard). Po pewnym czasie wyrabia się i przy powrocie ze skrętu w prawo potrafi opaść i włączyć lewy kierunkowskaz.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Można klimatyzację włączać i wyłączać bez względu na ustawienie nawiewu (inaczej jak w Fordzie Transicie, gdzie nie można wyłączyć klimy przy nawiewie na szybę czołową).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu, zarówno na nogi jak i nad głową (mój syn ma 194 cm wzrostu i mieści się bez problemu). Bagażnik duży (wersja nadwozia SW), można łatwo powiększyć przez złożenie siedzeń, ich przesunięcie! lub całkowity demontaż (każde wyciąga się osobno). Niestety krótki pas bezpieczeństwa dla pasażera z przodu i kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Do 3500 obrotów (130 km/h) cicho, potem brakuje 6 biegu. Nic nie skrzypi, plastiki dobrze spasowane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty napraw nie są wysokie. Części zamienne dostępne (z różnych półek cenowych). Więc dla każdego coś się znajdzie. Jedynie spalanie mogłoby być niższe. Obecnie średnio jest to ok. 10 l/100 km w mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często uszkodzeniu ulegają łączniki stabilizatora przedniego.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak takich, z którymi nie można byłoby sobie poradzić lub były uciążliwe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]