Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Kombi

Kamil, 8 lat temu
Silnik 1.6 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 307 I Kombi 1.6 16V 109KM 80kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Opinie o tych samochodach są różne, ja nie mogę złego słowa powiedzieć. Auto od zawsze mi się podobało i chciałem je mieć. Z perspektywy czasu nie żałuję swojego wyboru.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam silnik 1.6 16V 110 KM o oznaczeniu fabrycznym NFU TU5JP4. Złego słowa nie mogę powiedzieć, w miarę dynamiczny jak na sporą masę wersji SW w porównaniu do hatchbacka. Zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku trochę go słychać, po chwili jednak w kabinie nie słychać nic i gdyby nie obrotomierz nie było by wiadomo czy silnik pracuje ... Po przekroczeniu 2200 obrotów czuć przyrost momentu i czuć, że silnik "ciągnie". Olej wymieniam co 10 tys. km, a nie tak jak "zaleca" producent. W trasie, chcąc wyprzedzić wduszamy gaz i bez żadnej redukcji i bez stresu wyprzedzamy. 1.6 HDi w podobnych autach "odchodzą" tylko na początku, za sprawą wysokiego momentu obrotowego diesla, później nie mają szans.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ładnie chodzi pomimo wieku i przebiegu. Tradycyjnie jak przystało na francuskie skrzynie niekiedy bieg wsteczny nie chce wejść za pierwszym razem, wystarczy ponownie wysprzęglić lub przed wrzuceniem wstecznego włączyć inny bieg np. 4-rkę.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie i stabilnie - pewnie to zasługa sporej masy.
Komfort
5,0
Widoczność
Końca maski nie zobaczymy, co dla mniej wprawnych kierowców może oznaczać pewien kłopot. Duże szyby, w tym naprawdę spora przednia ułatwiają obserwację otoczenia. Do tyłu widoczność nie zła, ale auto posiada dość sporą długość i trzeba brać to pod uwagę podczas parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą dobrze i w miarę szybko grzeje, latem przez gabaryty auta i duże powierzchnie przeszklone klima ma co robić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet wysokie osoby siedzą komfortowo i bez ścisku.
4,0
Wyciszenie
Na dużych dziurach trochę hałasów z zawieszenia dociera jednak do wnętrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ciężkie, w mieście zimą lub latem z klimą musi swoje "wypić". Na trasie ekonomiczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiemy za co płacimy i to dostajemy, duży i pojemny bagażnik w cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakiś przepalony rezystor dmuchawy, nic więcej niż w innych autach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto robi to do czego zostało zaprojektowane, czyli komfortowo przewozi kierowcę i pasażerów. Dużo osób narzeka na auta z samego początku produkcji (2001 - 2002 r.) to fakt bo było kilka rzeczy nie przemyślanych. Jednak później, jak auto z pewnych rąk i z udokumentowaną historią przeglądową nie ma się czego bać. Trzeba po prostu rozumieć jak działa to auto i umieć je naprawiać np. skomplikowany komputer sterujący BSI, który steruje prawie wszystkim w 307. Mechanik, który nie naprawia Peugeotów może więcej zepsuć niż naprawić, szczególnie jeśli chodzi o elektronikę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 I Kombi 1.6 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
8,4
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 I Kombi